Eilen saapui todella paksu kirjekuori pyytämiäni potilastietoja, toisesta sairaalasta. En avannut, en halunnut pilata viikonloppuani. Ja pelottaakin, että kuinka ne aukaisee kaiken sen kauheuden, jota olen koittanut juosta pakoon kaikki nämä vuodet. Tuossa se kuori on lattialla näköyhteyden päässä.
Loukkasi aivan kauheasti, kun ihminen, jota olen tukenut vuosikaupalla hänen kriiseissään, niitä on piisannut..aina olen kuunnellut, koittanut piristää, olla olkapää..luulin sen kulkevan molempiin suuntiin, että itsekin saisin tukea omalla todella traumaatisella hetkellä. Eipäs toiminutkaan niin. Ei tosiaan. Hänestä pitäisi vaan lukea paperit, kun ovat jo elettyä elämää. Että tuollalailla. Minun traumat ei ole mitään hänen elämäänsä verrattuna? Itse päätti lopettaa masennuslääkkeiden käytön, lääkärin avulla..mutta olo huononi todella paljon. Napsii diabamia päivittäin ja kiroaa, kun lääkäri kirjoittanut omakantaan, että pitää seurata ko lääkkeen käyttöä. Saanut vuosikausia terapiaa, lopetti. Olenko minä saanut? Kaiken kauheuden jälkeen? EN. Ihmetteli vaan psykka kuinka yhä voin olla elossa? Niinpä. Kuolema oli 1%päässä. Elämän jatkumiseen tehtiin äärinmäisiä ratkaisuja. Ja minun trauma on yhtäkaikki nolla.. senkus vaan luet ne paperit, mitäs tosta. Se on mennyttä ei voi satuttaa.. Jaa-a eikö? Itse tein virheen, kun ne tilasin, mutta kun en edelleenkään tiedä mitä tapahtui ja en pääse elämässä eteenpäin miettimättä. Ja aina tulee koomamaailmakohtauksia. Mutta entäs sitten, yksin olen kaiken kanssa. Koskaan ei kukaan ole kysynyt kuinka voin, pärjään? Oletetaan aina, että jaksan tukea muita. Entäs minä?