Minä kirjoitan tänne…

Minä kirjoitan tänne...

Käyttäjä jaana6 aloittanut aikaan 21.10.2016 klo 17:02 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 21.10.2016 klo 17:02

Hei nyt minä sain tarpeekseni siitä että minä kirjoitan liian näkyvästi enkä anna tilaa muille kirjoittaa tänne, niinpä päätin vallata oman tilan täältä. Minä liityin vähän aikaa sitten moniäänisiin, koska psykiatrini suositteli sitä minulle. Minulla on ollut ääniä ihan pikkuisesta tytöstä asti. Olen tullut niiden kanssa välillä huonosti ja välillä paremmin toimeen.
Psykiatrini oli sitä mieltä että voisin oppia jotain muiden kokemuksista, mutta en ole aivan
samaa mieltä, jokaisella on omat kokemuksensa, ja harvoilla samanlaiset minun kanssani.
Edes äitini ei ymmärtänyt minua, vaikka hänelläkin oli omat äänensä.
Äänet ovat mielestäni hyvin henkilökohtainen asia, niinkuin ajatuksenvapaus, mutta usein
äänet toimivat ihmisen kokemusten kuvaajana, millainen psyyke sellaiset äänet.😍

Käyttäjä kirjoittanut 14.05.2018 klo 09:59

Hei daaliankukka.
Helle on loppumassa pikkuhiljaa, kohta saadaan sadetta. 😍 Kannattaa nauttia näistä
aurinkoisista päivistä. 😍 Viime talvi oli tosiaan kamala, siinä olet oikeassa. 😍
Mitä olet kylvänyt pihamaalle? 😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.05.2018 klo 12:42

Jaana, ruohonsiementä vain toistaiseksi. Ei uskalla kukista muuta, kuin orvokkia vielä laittaa, kun on yöhalloja. Mieli tekisi, kauheasti. Koitan esikasvattaa Daalioita, mutta ei taida onnistua. Pitää ostaa sitten valmiina, kun hallat loppuu.
IKävää sanoa, mutta pienet vesikuurot olisi jo luonnolle tarpeen. Nurmikkokin kaipaisi sadetta. Kiitettävästi se on pituutta jo kasvanut ja näyttää paljaisiinkin laikkuihin viherrystä ilmestyvän. Kyllä minä niin odotan kesää, mutta sitten se aina menee hujauksessa ohitse, huoh. Katit tuumasi tänään, että on liian kuuma ulkoilla, vaikka ei pahin porotus ollut alkanut. Heidän ehdoillaan ulkoillaan.
Meidän boonuspoikakin ilmestyi ovelle. Oli viikon poissa, ettei käynyt ja kuvittelin jo vaikka mitä tapahtuneen. Aivan terve oli ja pirteä. Kissa siis.

Käyttäjä kirjoittanut 16.05.2018 klo 12:53

Hei daaliankukka.
Minkä nimisiä kissasi ovat?
Minun kissani on Kissi nimeltään, todella söpö ja omapäinen katti. 😍
Tykkään siitä kamalasti, ja se minusta. 😍

Käyttäjä kirjoittanut 17.05.2018 klo 06:29

Hei.
Mitä minä ajattelinkaan kuin halusin psyk.pol.lle sh.lle ajan huomiseksi?
Se liittyi persoonallisuuteeni, ja siitä olisi voinut puhua hänelle.
😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.05.2018 klo 13:06

Jaana, annapas Kissille suukkoja meiltä. Olen täällä sivustolla käyttänyt kateistani nimiä Masterpiece ja Heavenley, jotka kuvaavat suht täydellisesti kattejani. En ole oikeita nimiä halunnut käyttää suojatakseni myös kasvattajan henkilöllisyyttä, koska nimet voisi helposti yhdistää häneen tai minuun. Ihania katteja omani, niin SUURIA persoonia ja niin ovat minut pomottaneet nöyräksi. Tietty katse ja minä juoksen nöyrästi tai naukaisu, kun olen unessa niin johan juoksen palvelemaan. Tänään on kylmä tuuli ja ihan paleli paitasillaan varjossa. Eilen vielä kylpi hiessä. Viikonloppuna pitäisi taas alkaa lämmetä. Nyt alan huomata selkeästi siitepölyoireita itsessäni ja katitkin pärskii. Ei kannata vielä kylvettää, kun se ei ole niinkään helppoa meillä ja kun siitepöly vasta alussa. Lykkyä sinulle mtt käyntiin, toivottavasti saat apua ja uskallat avata sydämesi.

Käyttäjä kirjoittanut 17.05.2018 klo 15:16

Hei daaliankukka.
Minun oloani ei helpota jos en saisi olla itse esillä, olen niin itserakas ja omahyväinen.
😍 Kissi on onnellinen ja vähän
ihmeissään kuin siivosin koko kylppärin tänään. 😍 Se ei tunnu olevan varma siitä
että se saisi mennä kylppäriin. 😍 Se viihtyy parvekkeella. 😍 Yön se saa viettää
sisällä vielä. 😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.05.2018 klo 15:02

Minun katit ulkoilee vain valjaissa. Täällä lähistöllä on paljon kissavihaa vapaana liikkuvia kissoja kohtaan. Minusta aivan aiheetta, mutta jokaisella oikeus mielipiteeseensä toki. Luulisi, että maalla ihmiset olisivat tottuneet vapaina liikkuviin kissoihin, mutta ei.. Meidän pihalla käy paljon kissoja ja ei ne ole koskaan mitään häiriötä aihauttaneet. Mutta haluan itse ulkoiluttaa omani valjaissa oli miten oli. Olipas sääli eilen, että hävittiin lätkässä..

Käyttäjä kirjoittanut 19.05.2018 klo 20:37

Hei daaliankukka.
Onko puutarha jo kesäkunnossa, joko ehdit nauttia luonnosta vai vieläkö se teettää töitä.
Miten teilläpäin ilmenee Kissaviha. 😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.05.2018 klo 14:45

Kesäkukat puuttuu, ei uskalla, kun on vielä halloja. Ja muutama kuollut puu/omppu pitäisi kaivaa ylös ja tilalle istuttaa jotakin superpaahdetta kestävää. Ja maalaushommia olisi vielä. Loppuuko hommat oikeastaan koskaan? Masokistinen nautinto aina jotakin räpeltää ja kuopsuttaa.
Kissavihalla ikävä kyllä kamalat kasvot. Tuttavan vapaana kulkeva kissa ammuttiin ja eläinlääkäri oli löytänyt rinnasta vanhenmankin, koteloituneen luodin. On ihmisiä, jotka usuttaa koiriaan kissojen kimppuun ja on ihmisiä, jotka rautalapiolla antavat vauhtia. Koskee myös siilejä, otetaan lapioon ja nakataan pois omalta tontilta. Onneksi en ihan kaikkea kauheaa tiedäkkään. Rakas ystävä alkoi tehdä eläinsuojeluvaltuutetun hommia, toivottavasti jotakin oikeuksia tulisi eläinparoillekin. Ymmärrän, jos kissa pissii lasten hiekkalaatikkoon, että käy vihaksi, mutta hiekkalaatikon päälle helppo vetäistä pressu..jnejne... Mutta mitä pahaa ihmiselle tekee siili? Siinä alkaa ymmärrys viimeistään loppua minulta. Ja, kun tämä ihminen kertoo kaikille tekevänsä niin ja on nähty huitaisevan meilläkin käyvää kattia lapiolla. Ihminen on hirviö eläimiä kohtaan. Näistä asioista puhutaan liian vähän julkisuudessa. Surullista. Onneksi omat katit on turvassa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.05.2018 klo 13:20

Minulta unohtui aivan kauhean tärkeä asia. Eli se, että kaikki me lemmikinomistajat olemme osaltamme vastuussa lemmikistämme. Jos naapuri huomauttaa, että lemmikki liikaa heidän puolella voisi asiasta keskustella yhdessä miten voisi asiaan puuttua ennenkuin se muuttuu vihaksi ja kiristää ilmapiiriä. Olen huomannut itse, että jos näkee hiukan vaivaa ja tutustuu vapaina juokseviin katteihin, niin heistä saa ystävän ja eipä enää käydä kukkapenkeissä pissillä. Jos kissa on leikattu ei pissi edes haise. Ja olisi se toivottua leikkauttaa lemmikki ettei tule ei haluttuja pentuja.
Mutta ei kuumenneta tunteita tästä asiasta enenmpää vaan todetaan, että ihanaa, kun Suomesta on virallisesti lumet sulaneet.

Käyttäjä kirjoittanut 23.05.2018 klo 08:33

Hei daaliankukka.
Olet todella oikeassa siinä että vapaana liikkuvat kissat käyvät välillä naapureiden hermoille,
itselläni on kokemusta siitä, naapurini edellisessä paikassa " veti Kissiä turpaan " tosiaan
pahasti pariinkin otteeseen kuin " Kissi meni heidän parvekkeellensa, tullessansa kotiin." 🙂👍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.05.2018 klo 14:09

Minä en vaan jaksa ymmärtää, kuinka joku ihminen voi satuttaa luontokappaletta.. Mutta en minä voi muuttaa ketään..vaikka kuinka haluan ja omilla toimillani puolustan jokaista eläintä.
Onneksi sinun Kissi on turvassa nyt. Anna suukkosia hänelle, muiskaus!🙂

Käyttäjä kirjoittanut 24.05.2018 klo 12:26

Hei daaliiankukka.
Olen tainnut kertoa sinulle tämän jo aiemmin mutta totuus on se että
Kissi oli kulkukissa ennenkuin se tuli minun luo.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.05.2018 klo 14:20

Suloista Jaana, olet antanut Kissille uuden elämän. Minä haluaisin ottaa kissoja eläinsuojelun kautta, mutta kun siinä on se iso ongelma, etten vaan voisi mennä sinne ja valita yhden uutta kotia odottavan ja jättää ne muut miettimään, miksi he eivät kelvanneet minulle. Ottaisin vaikka kaikki kissat, rakkautta minulla riittää, mutta tulisivatko kaikki toimeen toistensa kanssa. Ja entä Heavenley ja Masteri, kuinka he ottaisivat uuden vastaan.. Hädin tuskin ovat meidän boonuspojan hyväksyneet, joka usein ulkoilee kanssamme. Heavenley on mustis meidän siileille ja mustarastaallekin, mitäs annan muille huomiota kuin hänelle.

Käyttäjä kirjoittanut 26.05.2018 klo 08:09

Hei daaliankukka.
Minä olen ajatellut toisen kissan hommaamista mutta pelkään että minun Kissini ei hyväksyisi täysikasvuista kumppania. 😍 Joten asia on jäänyt kehittelyn asteelle. 😍