Hallintakeinona puhuminen?
Hei!
Ajattelin aloittaa uuden aiheen, jos vaikka saisi pientä keskustelua aikaan. Mitä mieltä olette äänien kanssa keskustelemisesta? Olen muutaman harvan kerran ns. jotain vastannut äänille, paitsi silloin, kun oli väärä lääkitys, niin tuntui, että pää käy jatkuvaa sisäistä puhetta itsensä kanssa. Oli todella raastavaa aikaa, mutta onneksi sellaista ei ole ollut enää aikoihin. Muuten olen yrittänyt pitää periaatteestani kiinni, että en keskustele äänieni kanssa, varmaankin tuo em. tilanne on jäänyt takaraivoon, etten edes anna aihetta äänille jatkaa. Eivätkä ne aina anna mahdollisuutta vastata.
Aattelin vaan, että voihan tämäkin olla eräänlainen hallintakeino. Ei ole mielestäni pakko keskustella äänien kanssa, jos muutenkin voi olla. Joskus on kyllä ollut niin syviä tiloja, että silloin olen keskustellutkin jotain, ei ole ollut vaihtoehtoja.
Joskus tuntuu siltä, että paras hallintakeino olisi äänistä ääneen puhuminen, mutta on se niin henkilökohtainen asia ja kun osuu omalle kohdalle, että muuttaa koko siihenastisen maailmankuvan aivan toisenlaiseksi. En voi puhua niistä edes terkkarissa, muuten kuin kysyttäessä, onko ääniä ollut vai ei. Sitten kun ne joskus ovat kysyneet, että millaisia ne on, en muista! No, sen verran muistan, että paljon on ollut negatiivisia ääniä, mutta ovat muuttuneet hieman ystävällisemmäksi. Tiedä häntä sitten, mistä johtuu. Toivottavasti kurssi säilyy. Olisi mukava saada muidenkin kommentteja
🙂