Vaimollani on suhde
Moi kaikille,
Olen 4-kymppinen mies etelä-suomesta ja minulle selvisi tällä viikolla että vaimollani on suhde työkaverinsa kanssa. Olemme olleet yhdessä 15 vuotta, joista naimisissa 10 ja meillä on uudehko yhdessä rakennutettu omatkotitalo ja kaksi lasta alakoulussa.
Suhteemme on ollut heikko tai huonokin jo muutaman vuoden. Meiltä on puuttunut läheisyyttä, keskustelua tunteista ja syvällisistä asioista. Meitä on kuitenkin pitänyt yhdessä lapset ja talo ja se että meillä on ollut kaikesta läheisyyden puutteesta ja muista puutteista johtuen aina hauskaa yhdessä kun teemme asioita. Sellainen todellinen rakastumisen tunne ja intohimo on kuitenkin kadonnut vauvavuosien aikana väliltämme.
Alkuviikosta haastoin sitten vaimoni kertomaan totuuden. Hän on ollut viime kuukaudet entistä etäisempi, mutta huomattavasti laittautuneempi töihin mennessä ja viettänyt enemmän aikaa töissä sekä työkavereiden kanssa. Pisteet hänelle siitä että vastasi kysymykseeni suoraan, mutta olihan tuo minulle melkoinen shokki. Suhde on kestänyt jo kolme kuukautta ja hän ei sitä halua lopettaa. Tai ei psyty lopettamaan.
Itse olen vielä shokissa ja selviytyminen menee tunti kerrallaan tunteiden ollessa yhtä vuoristorataa. Pääsin hakeutumaan työterveyden kautta jo lyhytterapiaan joka on jeesannut, mutta sitäkin on vain kerran viikossa joten ei se kaikkea paranna. Tunnetilani on aivan hirveä ja tuntuu että tämän tuskan alle musertuu.