Ihana parisuhde sai yli 6v jälkeen päätöksen ja olen ihan palasina.
Hei, kaikille.
Olen 26v nuori mies kuopiosta ja olen kärsinyt pitkään jo minun rakkaan avopuolisoni eropäätöksestä. Yritän kertoa tarinan mahdollisimman lyhyesti ja tästä jää paljon yksityiskohtia puuttumaan, mutta yritän tärkeimmät tuoda esiin nyt.
Olimme yhdessä yli 6v ja lopulta se päättyi, hänen osaltaan. Minä en suostunut eroon, loppuratkaisu oli minulta vain pieni tauko ja tapailla muita ihmisiä jonkun aikaa, jos se auttaisi meidän suhdetta jotenkin parantamaan. Muutimme puolison kanssa ensimmäistä kertaa yhteiseen omistusasuntoon ensi kertaa 2016 heinäkuussa, olimme onnellisia ja menimme myös kihloihin. Tykkäsimme toisistamme ja nautimme seuroistamme se oli aivan elämäni parasta aikaa. Noh, työt alkoivat syksyllä ja huomasin kuukasien jälkeen miten yhtäkkiä stressi ja hirveä väsymys ja agressiivisuus tuli ilmi meidän suhteeseen ja riitelyä oli paljon. Lopulta ajauduin huonoista arkipäivistä pelimaailmaan ja rupesin niitä käyttämään aktiivisesti. Kuukausia myöhemmin paljastui, että olin koukussa niihin ja puoliso sai lopulta tietää, että aiheutin itselleni todella suuret velat ja olin umpikujassa. Juttelimme paljon ja itkimme yhdessä, että minulla on sairaus, mikä lopulta aiheutti puolisollekkin pahan masennuksen. Hän joutui käymään ammattiauttajilla, kun oli niin sekaisin asiasta, vaikka yritin parhaani mukaan tukea häntä ja auttaa ymmärtämään, että me selviämme vielä tästä.
Lopulta molemmat vanhempani tiesivät ongelmastani ja auttoivat ahdingosta, silti viikkoja myöhemmin puolisoni ei ollut enää se sama puoliso mihin rakastuin, hän rupesi välttelemään asioita, oli todella väsynyt kaikkeen ja minun seuraani myös. Hän yleensä esitti, että kaikki oli hyvin, vaikka tiesin ettei ollut. Lopulta tämän vuoden vaihteessa ajauduin uuteen suhteeseen ja ihastuin toiseen, meillä synkkasi hyvin ja tulimme hyvin toimeen, tykkäsimme paljon samoista asioista, noh samaan aikaan olin ehdottanut taukoa mihin minun nykynen puoliso suostui, noh 4pv myöhemmin hän yllätti samasta asunnosta meidät, vaikka mitään ei ollut tapahtunut mikä tulkitaan pettämiseksi. Hänelle riitti sillon ja olin hämilläni, miksi hän suostui taukoon ja muiden tapaamiseen ja nyt on eri mieltä loppupeleissä. Hän lähti vanhempien luo asumaan ja on siellä asunut n. 2kk jo kohta, olen yksin ollut yhteisessä asunnossa, en saa häneen yhteyttä kuin muutamilla viesteillä, nukun huonosti, työt jouduin jättämään vähäks aikaa. Itken joka päivä, ilta ja yö hänen perään, miten kaikki päätyi lopulta näin huonosti. Hän välitti hyvinä aikoina minusta ja tuki, silloin kuin hän itse pystyi. Nyt häntä ei enää ole, lopulta nyt viime viikonloppuna sain jo kirjeen, että hän haluaa omaisuuden erottelun aloittaa ja lunastaa minun osuuden kämpästä ja minä joutuisin muuttaa. Rikkouduin palasiksi tästä kirjeesta ja hän kirjotti myöhemmin vielä viestinä minulle, ”Olemme eronneet, voit muuttaa porukoilles” ja sen jälkeen en saa mitään yhteyttä enää häneen. En ole ikinä elämäni aikana ollut rikki ja enkä tiedä mitä enää teen. En saa rauhaa tästä, asuntohakemus oli pakko jo laittaa, vaikka sekin oli yhtä tuskaa. Kaikki on nykyään tuskaa, en saa mistään enää mitään irti, itken, masentelen, haluan vain hänet takaisin ja yrittää aloittaa puhtaaalta pöydältä, olen lukemattoman määrän laittanut viestejä, kuinka pahoillani olen kaikesta ja selittäisin kaiken, jos hän suostuisi tulla puhumaan, mutta pelkää, että hän heikosti antautuu minulle ja manipuloin hänet takaisin.
Mitä tehdä enää? Olenko tien päässä hänen kanssaan, yritän sanoa itselleni kokoajan, älä luovuta, vaikka tiedän että peli on menetetty ja menetin elämän rakkauteni, typeriin virheisiini ja kadun joka päivä niitä nyt.
Auttakaa, olen ihan hajalla ja haluan asiat jonnekkin suuntaan ja toivon vain hänen palaamista takaisin, en osaa ajatella edes eroa, käsitellä sitä. Kavereita on todella vähän jotka ymmärtää tai tukisi tätä. Ammattiapua parista paikasta olen saanut, mutta en merkittävää hyötyä nähnyt siitä. 😭: