Ero tai ei? Ei saa selkoa oikeista tunteista
Nyt sunnuntai, Vaimo aloitti keskustelun torstaina. Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä, seitsemän naimisissa. 5-, 4- ja 2-vuotiaat ihanat tytöt saatu. Siinä sivussa ollut kolme muuttoa, kaksi isoa remonttia ja kahden koiran kasvatusta.
Keskustelujemme jälkeen olemme todenneet, että suhteemme on tuntunut molemmista kuin jalkapallosta, kova kuori mikä on ilmaa täynnä (arki toimii, lapset hoidetaan, talo pysyy siistinä, ei päihderiippuvuutta). Syvälliset tunteet ovat pysyneet poissa johtuen enimmäkseen omasta puhumattomuudesta. En ole pystyn puhumaan omista tunteistani käytännössä ollenkaan. Sitten kun tunteet ovat tulleet ilmi niin ne olen heittänyt Vaimoni naamalle tosi rumasti tai olen muuttanut omaa mielipidettäni. Vaimoni on tämän johdosta menettänyt luottamuksen minun puheiden paikkansa pitävyyteen.
Olin jo ennen tätä keskustelua päättänyt hakea apua omiin ongelmiini (puhumattomuus, sosiaalisuuteen sekä tunteiden oikeaan ilmaisuun). Nämä ilmeni myös keskustelussa, että Vaimoani harmittaa kun suhteessamme ei sitä ole ollut. Tämän johdosta suhteemme ei ole syventynyt missään vaiheessa todellisen rakkauden tasolle. Samalla emme ole tavoittaneet sellaista tunne ja intohimon tasoa, mitä haluaisimme saada suhteessa.
Onko muilla kokemuksia pystyykö suhteeseen jälkikäteen sytyttämään aidon tunteen ja intohimon? Kumminkin molemmat sitä haluamme ja kaipaamme, tällä hetkellä on vain kysymys, että pystymmekö tuottamaan sen vielä toisillemme yhdessä tässä avioliitossa.
Vaimollani tuntuu olevan jo selkeä mielipide, että parempi olisi jakaa lusikat. Hakee selvästi suhteen ulkopuolelta voimaa omalle ajatukselle. Itse haluaisin antaa meille yhdessä vielä mahdollisuuden, kun kumminkin olen jo päättänyt hakea apua näihin omiin ongelmiin, jotka on aiheuttanut lopulta tämän tilanteen.
Olemme menossa muutaman päivän päästä pariterapiaan ensimmäisen kerran, tämä olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten. Itselläni on fiilis, että jos Vaimoni saa sieltä yhdenkin pienen vihjeen eron kannattavuudesta niin homma on siinä.
Toivottavasti täältä löytyy apua itselleni.