En olis uskonut...
Terve,
Itse siis nelikymppinen mies ja vaimo päätti, että haluaa erota. Eron syy oli se että hän ei rakasta minua kuin kuuluisi, siis tyyliin että olen hänelle enemmän kuin veli tai ystävä…Itsellä meni hetki tajuta koko asia ja romahdin vasta seuraavana päivänä. Tapahtuneesta on nyt reilu kaksi viikkoa ja tuntuu jotenkin hirveältä jatkuvasti. Ei huvita, eikä jaksa tehdä mitään, tuntuu et mikään tai millään ole mitään väliä tai merkitystä.
Olimme siis yli 11 vuotta yhdessä, ei lapsia, ei riidelty. Pariin vuoteen emme juurikaan olleet lomilla samaan aikaan, johtui molempien töistä ettei lomia saanut oikein järjestettyä. Yhteiseen kotiin ei pysty jäämään, nyt onkin jo vuokrakämppä hommattuna. Koiralle täytyy etsiä uus koti, kun kumpikaan pysty hoitamaan johtuen pitkistä työpäivistä. Ihmettelen vaan koko hommaa, kun mielestäni meillä meni hyvin. Kotityöt hoidettiin mukisematta, minä pääasiassa kokkailin ja muutakin perusjuttuja kuten siivous yms. Vaimo vaan sanoi, että ehkä hän on sellainen ihminen jonka kuuluu vaan asua itsekseen. Hänellä on takanaan paljon suhteita, ennen minua vaimo oli seitsemän vuotta erään sällin kanssa ja oli pakannut tavarat. Mies kun tuli kotiin ihmetteli, että mitä nyt tapahtuu… Tämän suhteen jälkeen vaimolla riitti yhdenillan juttuja melkoisesti. Sekin aina välillä ahdisti minua, jotenkin kai itse ollut sellainen ”kilttipoika” koko ikänsä.
Muutama vuosi sitten vaimolla todettiin kaksisuuntainen mielialahäiriö, alkoi olla käytös outoa ja touhuili juttuja muttei kuitenkaan ehtinyt pettää, kun sain asioita selville. Lääkitys löytyi nopeasti ja hän on säännöllisesti popsinut ne ja sanonut että lääkitys toimii hyvin. Pitkään hän ollut jotenkin etäinen ja kylmä, yrittänyt aiemmin puhua mutta vastaus ollut että kaikki on hyvin..?!
Siinäpä nyt jotain purkausta, ahdistaa vaan niin paljon. Nukkuminen on hankalaa, täytyy miettiä josko työterveydessä pitäisi käydä. On vaan sellainen ammatti ettei oikein voi mitään pillereitä popsimaan…