Hei.
Minullakin on joskus tunne.. että olen yksin tässä parisuhteessa.. Sanotaan että kaksin aina kaunihimpi.. parempi kaksin kuin yksin.. mutta joskus tuntuu että yksin saattaisi olla helpompaa... Joskus mieheni ei vain tajua.. että haluaisin istua hänessä kiinni ja halia ja pussailla ilman tv:tä... Olla hänen lähellään siinä vieressä ja jutella jostain mukavista asioista, yhteisistä ja omista huolista jne... Toisaalta meillä on erilaiset perhetaustat, ehkä siitä syystä myös ajatuksemme läheisyydestä poikkeavat.
Olen kasvanut isossa perheessä.. ja isäni on aina halinut ja ollut oikein rakastava isä meille kaikille. Ennen kaikkea osoittanut rakkauttaan myös äidillemme lasten nähden. Miehelläni ei ole oikein ollut elämässään sellaista miehen mallia, joka olisi opettanut omalla käyttäytymisellään hänelle, kuinka osoittaa kiintymystään toiselle ihmiselle. Appeni on hiljainen miehen köntikäs, jolle vain työ merkitsee jotain. Joskus minun tulee sääli anoppiani, niin herttainen ihminen.. tuntuu olevan kovin yksin, nyt kun hänen täytyy jäädä pian eläkkeellekin.
Kun mieheni oli ensimmäisen kerran käynyt vanhempiani katsomassa, hän sanoi minulle autossa "Haluan olla omille lapsilleni yhtä hyvä isä kuin sinun isäsi on ollut sinulle ja sisaruksillesi... Tuollainen hieman hassu, rakastava isä, joka halaa ja ottaa lapsiaan syliin. (Appeni nimi)***** ei ole koskaan halannut minua, ottanut syliin. " Ja minun sydämeni meinasi pakahtua silloin siihen tunne myrskyyn, jonka mieheni aiheutti... Miehelläni oli niin surullinen ja päättäväinen ilme kasvoillaan.. Itkinkin silloin, koska tuntui ihanalta kun hän sanoi sen ääneen, hän todella haluaa elää minun kanssani=DD (Oli siinä miehellä muuten ihmettelemistä kun tämä nainen yhtäkkiä purskahti parkumaan, ilme oli näkemisen arvoinen.)
Kaikkein mukavinta.. kun olemme käyneet kotonani useammin.. Mieheni silmät eivät enää laajene lautasen kokoisiksi kun vanhempani halaavat häntä=D Äitini oli ollut huolissaan, koska oli ajatellut oman perheensä pienenevän sitä mukaa kun lapset lentävät pesästä. Äiti kertoi minulle huomanneensa, että samalla, kun me lapset lähdemme, tuomme mukanamme uusia perheenjäseniä vävyjä ja miniöitä ja tietenkin lapsenlapsia!"
Kerran huomasin Isän ja mieheni istuivat keittiössä.. vakoilin heitä pikkuisen. Silloin tajusin miksi rakastan häntä... mieheni kuunteli aidosti kovin puheliasta isääni. Toisin kuin lankoni.. jotka pyörittelevät silmiään ja tekevät hermostuneita eleitä isän yrittäessä keskustella heidän kanssaan.. Minun hiljainen mieheni.. kuunteli aidosti ja kärsivällisesti, nauroi isäni vitseille ja osallistui keskusteluun, eikä hänellä näyttänyt olevan minkäänlaista kiirettä mihinkään. Kun jälkeenpäin kysyin mieheltäni miksi hän pitää isästäni. "Miten hänestä voi muka olla pitämättä? Sitä paitsi vaikka hän ei olisi yhtä mukava kuin on.. minun pitäisi silti tulla hänen kanssaan toimeen." Ei siis ihme.. että vanhempani pitävät hänestä. Hän on hyvä mies, joskus tuntuu ettei hän taida arvatakaan kuinka hyvä mies on.
Mutta vielä on paljon meillä opittavaa molemmilla, elämästä. Olemme nuoria, yhdessä asuminen ei aina ole helppoa, riitoja on, mutta haluamme oppia molemmat puhumaan tunteistamme. Minunkaan ei aina ole helppo puhua sanoiksi ajatuksiani, joten ymmärrän miestäni. Hän silti yrittää=) Tiedän että hänen ei ole aina helppo halata ilman syytä.. mutta tehokkaasti hän syitä näyttää aina keksivän=D
Sinänsä siis olen ehkä hyvässä asemassa.. Mieheni haluaa rakentaa tervettä parisuhdetta, jossa molemmat voivat tukeutua toiseen.. Huolimatta mallista jonka hän kotonaan on saanut. Silti joskus varmasti tulee molemmin puolin asioita joista syntyy riitaa, kiistaa,mykkiä suita ja itkuisia silmiä.
Rukoilen kovasti anoppini jaksamisen vuoksi. Hän on minulle myös tärkeä ihminen=) Toivon että osaan ottaa opikseni parisuhteesta ja siinä elämisestä, myös teidän kirjoittamistanne tarinoista. Ne sisältävät paljon pieniä tiedon muruja siitä kuinka tärkeää on kuunnella aidosti toista ihmistä, etenkin sitä ihmistä jonka kanssa elää. Teille jotka ovat saaneet itsensä irti "epäterveellisestä suhteesta", toivon voimia jaksaa rakentaa omaa elämää ja järjestellä ajatuksia. Kiitos että jaoitte omia kokemuksianne.🙂🌻