😉), minusta maalla ei ole mitään "piirejä", vaan on vain isompien ja pienempien talojen emäntiä, jotka voivat olla ihan yksin kuin sinäkin.
Sanoopa sinun appesi sinusta mitä tahansa, niin anna mennä läpi pään, sillä tärkeintä on, mitä miehesi sinusta ajattelee, eikä loppuunsa sekään hyvin tärkeää, vaan mitä itse toivot ja ajattelet. Minun mielisaarnani on, kuinka kauas pitää vanhanparin muuttaa, nuorenparin asunnosta.
Masennus on kavala, hiljaa hiipivä sairaus, joka melkein huomaamatta tulee, mutta siitäkin selviää, kun on tahtoa ja uskoa itseensä. Se kietoo ihmisen omaan ympyrään ja tuntuu, ettei ole mitään sen ulkopuolella, kuin olisi muurit ympärillä. Kaikkein tärkeintä on rikkoa niitä muureja, mieti onko kylällä jotakin harrastustoimintaa, josta pitäisit...äläkä sano, etten minä ilikie, sinähän ilikiet! Tee vielä sellainen yltiöpäinen temppu, jos naapurissa on joku, suunnilleen itsesi ikäinen emäntä tai sillä iällä niin ole väliä, eikun menet kyllään ja sanot ovensuussa päivää, eläkä sano, ettet ilikie, sinähän ilikiet. Jos et noita kokeile, niin ala lenkkeilemään, kävele.
Sillä monta kertaa se "piireihin pääseminen" on itsestä kiinni ja onko sekään niin tärkeää, jos on omia juttujakin. Minä viihdyn enemmän kotona ja kun nyt saan vapaasti mennä ja tulla, niin sen kiireempi on kotiin, niin ei aina ole ollut. Meillä on niinkin hieno harrastus miehen kanssa, että molemmat vartioi omaa sohvaansa ja jopa murisee sen päällisiä, hienosti sanottuna me seuraamme television korkealaatuista ohjelmatarjontaa. 😉
Jos joku olisi minulle ennustanut kymmenisen vuotta sitten, kun minäkin tuskailin masennuksen kourissa, mitä minä tulen tekemään, niin olisi sitä ihmistä viety pyöreeseen huoneeseen pillit huutaen. 😉 pohjalta ei pääse kuin ylöspäin ja sitten onkin vain taivas kattona.
Täytyy vain uskaltaa, vaikka kieli kuivais kitalakeen, kämmenet hikois ja polvet olis hyytelöä, ensimmäinen päivä on hirressäkin pahinta ja sitten se sujuu.