Kokemuksia kaivataan, tulehtuneet välit appivanhempiin
En nyt paljoa uskalla taustoja valottaa, koska luulen, että tämä(kin) kirjoitus vielä käännetään minua vastaan jostakin suunnasta, mutta kokemuksia/neuvoja/vinkkejä kaivataan enkä oikeasti tiedä mistä niitä lähtisin etsimään.
Asumme siis mieheni sukupolvenvaihdoksella ostamalla maatilalla. Miehen vanhemmat asuvat samassa pihapiirissä omassa talossaan. Meillä on kolme lasta.
Appivanhemmat, varsinkin anoppi ei kestä mitään negatiivista sanomista tai poikkeavaa mielipidettä missään asiassa. Tuntuu, että minusta on tehty sylkykuppi kaikelle pahalle mitä heidän elämässään on tapahtunut ja nyt erinäisten riitojen (pahin riita miehen siskon kanssa joka kylläkin ollaan jo muka sovittu) takia minusta tuntuu, että elämä täällä heidän naapurissaan ei ole enää mahdollista.
Pahin niitti tässä oli kun appiukko kävi minulle räyhäämässä meidän lasten kuullen ja haukkui ties miksi. Enempää en tosiaan uskalla taustoja kertoa, mutta kysynkin että mitä vaihtoehtoja meillä (minulla, miehellä ja lapsilla) on. Muuttaa täältä? Pystyykö syytinkiä purkamaan? Onko jollain keinoin mahdollista saada ostettua appivanhempien taloa meille? Heidän talonsa on siis heidän, mutta tontti millä se on on vuokrattu mieheltäni.
Minä en haluaisi meidän perhettä hajottaa, mutta nyt alkaa oma mitta olemaan tätä suoraan sanottuna sontaa niin täysi, että olo kuin umpikujassa. Kaikenlaiset omat kokemukset ovat siis tervetulleita.