Elämää masentuneen, alkoholisoituneen kumppanin kanssa
Meillä siis sellanen tilanne et mies vakavasti masentunut ja myöskin alkohoisoitunut mutta mitään ulkopuolista apua ei suostu hakemaan. ”Minähän en millekkään kallonkutistajalle lähe ja eikö sitä ihminen saa elää niinkuin itse haluaa” ovat miehen kommentit jos yrittää ihan asiallisesti puhua ongelmista. En tiedä et mitä tekis kun mikään mitä olen yrittänyt ei auta ja kyllähän minä sen tiedän et itsestähän se on lähdettävä jos haluaa parantua, ainakin mitä tulee tohon alkoholismiin. On vaan niin helvetin raskasta kattoo vierestä kun toinen tuhoo elämänsä ja sit omakin jaksaminen on tosi tiukilla ja tulee sanottua välillä pahastikkin ja lapsetkin varmaan kärsii jatkuvista riidoista ja kodin tulehtuneesta ilmapiiristä.😭
Ero varmaan olis se helpoin ja järkevin(?) ratkaisu mut sekin tuntuu niin pahalta kun tietää et toinen tarviis sitä tukeakin. Itselle tulee sellanen olo et ”rotat jättää uppoavan laivan” jos nyt lähden tästä. En vaan tiedä miten kauan jaksan tätä katsella: jokapäiväistä kaljan lipitystä (silleen et toinen on koko ajan pienessä sievässä) ja sen seurauksena mm. olet sitten itte koko ajan kuskina jos jonnekkin halutaan mennä. Työnsä saa hoidettua jotensakin, lähinnä vaan ihan välttämättömimmät (elukoille rehut eteen ja paskat alta pois kerran päivässä) mutta eipä juurikaan muuta jaksa tehdä. Itsellä on tilan ulkopuolinen työ ja työmatkaakin on ihan riittävästi ja siitäkin tulee jatkuvasti sanomista.