Aina toisella sijalla??
Me asumme maalla. Miehen vanhemmilla tila naapurissa, vanha isäntä invalidi ja mieheni tekee kaikki tilan työt. Minä hoidan lapset ja omakotitalon täällä kotona. Ja eläimet. Vastaan myös pääosin taloudesta. Mieheni on lojaali omalle kasvattiperheelleen, ei esimerkiksi koskaan pahoita heidän mieltään kieltäytymällä mistään, vaan me kotiväki saamme aina odottaa. Minusta tuntuu, että olemme aina toisella sijalla hänen elämässään.
Tällä hetkellä myös taloustilanne on huonossa kunnossa, mies on ottanut jonkin verran velkaa ostaakseen maatilalla tarvittavia koneita ja niinpä hänen palkkansa menee noiden lainojen maksuun.
Hän kyllä omien sanojensa mukaan yrittää jakaa aikaansa tasapuolisesti kummankin perheen kesken, mutta minä en kuulemma vain ymmärrä miten tärkeätä työtä hän vanhempien tilalla tekee. Minulle kun riittäisi useammin perheen kanssa vietetty aika, jolloin ei tarvitsisi huolehtia siitä, milloin puhelin soi ja taas mies lähtee esim. vaihtamaan palaneen lampun!!
Pahimmat riidat meillä on tulleet, jos olen anopin kanssa yrittänyt asioista puhua. Kerran hän sanoi, että minä en vain voi ymmärtää, miten heille on tärkeää ja tapana aina ollut viettää viikonloput perheen kanssa. Yritin varovasti sanoa, että niin minullekin se on tärkeää. Minun perheeni vain ei ole yhdessä viettämässä viikonloppua silloin kun mies ja lapset ovat toisessa paikassa.
Koen tällä hetkellä itseni yksinäiseksi ja tavallaan hyväksikäytetyksi, minä vain tuon rahaa perheeseen ja käyn töissä, mies pakenee ongelmiaan ja velkojaan kasvatuskotiinsa.
En haluaisi erota, eikä mieskään, kuulemma rakastaa minua mutta ei osaa sitä vain näyttää. Minäkin rakastan häntä, mutta toivoisin olevani se numero yksi hänelle ja että hän panostaisi enemmän aikaa ja jaksamistaan tähän perheeseen.
Onko kellään samanlaista tilannetta, ja jos jollain on ollut, miten siitä eteenpäin pääsitte??