Olen aina ollut yksinäinen susi ja olin jo tottunut ajatukseen, että elän ilman parisuhdetta tai ystäviä loppuelämäni. Olin yksinäisyydestäni jopa tavallaan ylpeä. Kuitenkin noin kaksi vuotta sitten sain työparikseni naimisissa olevan ihmisen, johon rakastuin. Olen nelikymppinen, enkä ole koskaan ennen rakastunut… Luulin, että tunteemme olivat molemminpuolisia (vietimme öitäkin yhdessä), mutta nyt kesällä hän satunnaisen viestittelyn lomassa ilmoitti noin vain olevansa rakastunut toiseen. Hänelle meidän välimme olivat vain ”ystävyyttä” ja vaikka olen koettanut selittää hänelle tunteitani, ei hän halua ymmärtää, miksi minuun sattuu.
Rakastan tätä ihmistä edelleen ja haluan olla hänelle hyvä – ehkä paras – ystävä vaikka loppuelämäni ajan, mutta särkynyt sydän on helvetillinen tuska… Eikä sitä helpota, että teemme töitä yhdessä kahdeksan tuntia päivässä. Nyt koko identiteettini on sekaisin.
En ikinä uskonut sotkeutuvani tällaiseen draamaan, saati sitten rakastuvani niin syvästi, että voisin vaikka antaa henkeni toisen puolesta… mutta tässä sitä ollaan. Halusin oikeastaan vain avautua tästä asiasta, jotta joku minunkin merkityksettömän tarinani kuulisi. Kaikkia yksityiskohtia en voi enkä halua kertoa, jottei tästä tulisi romaania.