Parisuhde, onko sitä enää?
Olemme olleet miesystäväni kanssa yhdessä yli 2 vuotta. Asumme samalla paikkakunnalla muutaman kilometrin päässä toisistamme. Alusta alkaen olen ihmetellyt, kun miesystäväni ei juurikaan käy luonani tai vietä aikaa luonani pitempään kuin noin tunnin ehkä kahden verran maksimissaan. Yötä hän on ollut luonani vain 2 kertaa. Itse olen ollut hänen luonaan useita kertoja viikossa ja nyt kun jäin vielä työttömäksi elokuussa, olen viettänyt hänen kanssaan aikaa paljon enemmän ja oikestaan ollut hänen luonaan suurimmaksi osaksi. Tämä on ollut hänelle ok. Syyksi miksi ei kuulemma tule minun luokse yöksi tai muutenkaan vietä aikaa sen enempää luonani on niinkin erikoinen kuin: hänen kissa. Ymmärrän toki, että kissaakin pitää huoltaa/ syöttää jne., mutta ei se voi ja saa olla syy sille että ei tule luokseni pyynnöistä huolimatta. Olen myös sanonut, että entäs jos kissa tulisi minun luokse myös. Ei kuulemma ollut hyvä idea.
Tämä vain pohjustukseksi suhdettamme koskien. Molemmat olemme olleet aikaisemmin parisuhteissa. Minulla ne on kestäneet paljon pitempään kuin hänellä. Hänellä suhteiden pituus ollut 1-2 vuotta muutamaa pitempää suhdetta lukuunottamatta, joista on jo kulunut yli 20 vuotta. Minun viimeisin parisuhde oli 10 vuotta. Kummallakaan ei ole lapsia. Eikä kumpikaan halua lapsia ja näin 50 vuoden iän saavutettuani en niitä enää edes voisi saada.
Meillä on ollut suhteessa paljon hyvää. Teemme asioita yhdessä, urheilemme ja käymme keikoilla. Suhteessa valitettavasti on myös asioita joita en ymmärrä. Hän ei ole esimerkiksi koskaan sanonut minulle: ’minä rakastan sinua’ tai edes kirjoittanut näitä sanoja. En ole myöskään koskaan kuullut hänen sanovan minulle: ’olet kaunis’ tai mitään kehua. Kädestä kyllä on pitänyt kiinni kun ulkona ollaan. Olen hänelle sanonut, että se on minulle tärkeää, että kuulen myös hänen sanovansa rakastavan minua. Olen pyytänyt häntä kiinnittämään tähän huomiota, mutta ei ole tämän asian osalta tilanne muuttunut. Koen, että en saa vastakaikua tunteilleni.
Olen useita kertoja nähnyt miesystäväni jäävän tuijottamaan muita naisia. En aluksi tästä mitään sanonut, mutta koska en pidä siitä, että kääntyy ihan uudelleen katsomaan näitä, kyllä-hyvännäköisiä, tiukoissa vaatteissa kulkevia naisia, olen nyt kaksi kertaa asiasta huomauttanut ja sanonut kuinka minulle tulee asiasta huono olla ja koen itseni seinäruusuksi, jonka tunteilla ei ole väliä. Viimeisimmän tapauksen jälkeen hän otti kunnon kilarit ja suuttui ja syytti mustasukkaisuudesta jota ei voi kestää. Sanoin, että kyllä olen jollain tapaa mustasukkainen, mutta oma käytöksensä ei kyllä auta asiaa. Minun perääni ei kyllä kääntyile tai puhu minusta tavalla joka olisi imartelevaa. Ei koskaan.
Ongelmia on kommunikaatiossa ja erimielisyyksien jälkeen huomaan aina, että se olen minä joka pyytää anteeksi. Ei hän, vaikka olisi ollut jotakin minkä hän oli aloittanut. Nyt viimeisin ongelmatilanne, mistä olen niin pihalla kuin olla ja voi, alkoi viime maanantaina. Menimme nukkumaan sunnuntaina aivan normaalisti, nukahdin hänen kainaloon. Maanantaina hän heräsi ärtyneenä eikä edes antanut aamupusua, jonka yleensä antaa. Kysyin onko kaikki ok ja siihen vastasi joo, olen vain väsynyt. Hän meni töihin ja minä lähdin kotiin. Tästä alkoi muistissani elämäni kamalin viikko parisuhteessa. Hän liki ghostasi minut, paria viestiä lukuunottamatta. Syytti asiasta joka ei todellakaan pitänyt paikkansa ja se satutti minua kovasti. Pyysin, että tulee luokseni juttelemaan ja niin hän tulikin perjantaina. Se oli oikeastaan monologi minun puoleltani. Sanoin, että en ymmärrä mitä tapahtui maanantai aamuna, että hän käyttäytyy noin oudosti. Sanoi vain, että hänellä on mennyt usko ihan täysin tähän suhteeseen. Toi asioita esille meidän suhteen aikana tapahtuneista erimielisyyksistä, jotka ollaan jo puitu aikoinaan läpi. Sanoin, että mielestäni olisi hyvä jos menisimme pariterapiaan, jotta molemmat tullaan kuulluksi ja ymmärretyksi. Oli sitä mieltä että liian kallista ja ei tuntunut olevan halukas. Olen ollut aivan tolaltani, itkenyt ja ihmetellyt. Eilen sunnuntaina laittoi sitten viestiä, että mennäänkö leffaan. Mentiin, oli kiva nähdä häntä. Hänkin piti mua kädestä kiinni ja antoi pusun, tämän viikkoisesta käytöksestään tai muutenkaan ei puhunut mitään. Sanallakaan. Ei myöskään pyytänyt luokseen, vaikka leffateatteri olikin aivan hänen vieressä.
Voisiko joku auttaa mua? Mitä tämä on, miksi käyttäytyy näin??