Olen miettinyt että menisin jonnekin keskustelemaan, mutta olen huono puhumaan kenellekään naamatusten. En ymmärrä, miksi vatvon samoja asioita mielessäni jatkuvasti, kun eivät ne siitä mihinkään muutu. Vuoden verran olen nyt vatvonut tätä asiaa jo. Luulin jo päässeeni asian yli ja sitten ajatukset alkoivat taas kiertää samaa kehää.
Sovimme vuosi sitten puolisoni kanssa alkavamme parantaa suhdettamme, koska molemmat olivat sitä mieltä että se oli väljähtynyt. (Olemme olleet yhdessä kohta 30 vuotta ja lapsetkin jo aikuisia). Sovimme mm. "treffipäivistä", jolloin tekisimme jotain mukavaa yhdessä. Otimme hyvän yön suukon kuvioihin, olemme muutenkin halanneet enemmän ja olleet läheisempiä kuin aiemmin.
Mies vähensi yhteydenpitoa kaverinsa eikä ole enää esim. toiminut kuskina (kaverin baarireissuilla). Mies ei itse juo ollenkaan joten häntä on helppo ilmeisesti pyytää kuskiksi, kaikki tietävät että on aina viikonloppuisin selvin päin. Hän ei ole nyt edes käynyt kaverillaan, ei ole kuulemma tarvinnut, kun sairauteen ei enää tarvitse tukea. Mies otti sormuksensa takaisin käyttöön, kun sanoin että se olisi minulle tärkeää ( oli vuosia ilman sormusta, ei oikein tykkää mistään koruista). Mies on viettänyt kanssani aikaa ja on muutenkin kiinnostunut asioistani. Hän on myös pahoitellut toimintaansa ja pyytänyt anteeksi. Hän sanoi ettei tajunnut, miltä se saattaisi minusta vaikuttaa.
Hän on siis tehnyt oikeastaan kaiken mitä olen pyytänyt. Olen kysynyt suoraan, onko rakkaus hävinnyt ja haluaako hän erota? Ei ole hävinnyt eikä halua erota hänen mukaansa. Eikö kaikki nämä asiat toisaalta todista, että hän oikeasti rakastaa minua? Miksen pysty unohtamaan ja antamaan anteeksi? Olen kyllä pitkävihainen, mutta tämä rasittaa itseäni todella paljon.