Jäädäkö vai lähteä?
Ollaan oltu yli 10v avoliitossa. Meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Ongelmia on ollut ennen tätä hetkeä mutta nyt alkaa tuntumaan ylipääsemättömältä. Mieheni on koikeillut netissä mikä hänen markkina arvonsa on, valehdellut, käyttänyt alkoholia liikaa jonka vuoksi käyttäytyminen on myös ollut aggressiivista ajoittain. Kaiken tämän lisäksi mieheni menetti ajokorttinsa ja kysymättä minulta irtisanoi itsensä. Nyt hän makaa passiivisena sängyssä eikä tunnu saavan töitä mistään. Rahatilanne on hankala koska yhteistä lainaa on. Pinnaa kiristää miehen rahan käyttö turhaan esim kaljaan ja tupakkaan josta tietenkin suutun ja osoitan mieltä hänelle. Mies on luvannut moneen kertaan lopettavansa tämän käytöksen lastenkin vuoksi. Mitään parannusta ei vaan tunnu tapahtuvan. Tuntuu että hän tekee kaiken minun kiusaksi. Itsekään en ole ollut varmasti helpoimmasta päästä mutta koen silti että yritän pitää arkea kasassa tämän kaiken keskellä. Käyn töissä ja hoidan kodin sekä lapset. Vietän aikaa lasten kanssa sen minkä pystyn. Kenellekään en uskalla kertoa mieheni työttömyydestä koska häntä hävettää. Ymmärrän miestäni tämän ajatuksen kanssa että hävettää ja masentaakin tämä tilanne ja hän on sitä pyytänyt anteeksi moneen kertaan. Siltikään en halua ymmärtää miksi pahaa mieltä täytyy purkaa kaljatölkkiin tuottamalla perheelleen pahan mielen. Lapsetkin tiedostaa mistä on kyse kun iskä käyttäytyy tietyllä tavalla. Surettaa hirveesti.
Lopullista päätöstä on todella vaikeaa tehdä yhteisten lainojen vuoksi. Olen ottanut omiin nimiin lainan auttaakseni miestäni pulasta joka on nähtävästi ollut suuri virhe. Miehenihän lupailee osallistuvansa lainan maksuun vaikka rto tulisi. Olen silti sata varma että piruuttaan jättää sen tekemättä jos päätän lähteä lasten kanssa.
Varmasti todella sekavaa luettavaa mutta jonnekin oli pakko tämä purkaa.