Ihmissuhde onggelmat vaan jatkuvat ja jatkuvat…

Ihmissuhde onggelmat vaan jatkuvat ja jatkuvat...

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 08.05.2025 klo 15:58 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 08.05.2025 klo 15:58

Olen keskustellut asiasta psygologin kanssa, isästä kun hoidossa en puhunut kauan sitten no ei siitä ole niin kauaa, hyppää järveen hän sanoi, no eihän se ole oikein. (Älkää huoliko en ole hyppäämässä mihinkään)Avustajan kanssa välit ovat tuhoutuneet, ei ole olleet hyvät välit ollenkaan. Lääkäri aika on tulossa. Läheisille on helppo näyttää mieltä, entäs sitten ulkopuolisen avustajan keskustelemaan kanssa vielä vaikeampaa. No kun avasin äidille asiaa hän ymmärsi minua. Minulla on nyt eritavalla ihmisten kanssa onggelmia ei heijastu minun kavereihin ja ystäviin. Jos otan uuden avustajan niin pelottaa jos tulee sanaharkkaa taas. Mutta yksi kokemus ei estä että toinen avustaja olisi parempi. Toivoa on. Kyllä haluun semmoisen avustajan että meistä voisi tulla ystävät. Tää luulee että olemme ystäviä. Eihän toista voi muuttaa minusta tuntuu että tää avustajani yrittää muuttaa minua, kun toista henkilöä ei voi muuttaa olen oma itseni ja jotkut tulee toimeen ja jotkut taas ei. Minusta tää avustaja ei tee työtä sydämellä vaan on itsekäs kuin mikä! Jokaisella on oikeus tehdä kotona mitä huvittaa. Vaikkapa esim. Kierrätyksestä on tullut sanomista avustajasta, että kiertää paremmin ja minähän kierrätän. jokaisella on oikeus päättää kuka on avustajani, tää on ensimmäinen kerta kun avustajani ja minun maailmat ei kohtaa, pelottaa jos ei toisenkaan henkilön kanssa kemiat kohtaa. No sen näkee sitten. Mutta minä olen hakemassa nyt psygoterapiaa syksyksi, ehkäpä se on hyvä juttu, siellä voi menneitä juttuja käsitellä. Kun en ole hoksanut psygologille tai mikä se nytkään on joku tyyppi jonka Kaa juttelen, liittyy mun edelliseen, asiaan joka on mennyttä aikaa.. mietin opinko olemaan uusien ihmisten kanssa, ollenkaan kun aina on tuollaista, sitä tässä ihmettelen ja tuumainen yksikseni… Lääkäri aika tulossa se vähän jännittää voisiko se määrätä mulle semmoisen lääkkeen jännitykseen, sitä tässä mietiskelyn, onggelmat kasvattaa ihmistä ja siitä opitaan. Kun ei tunne toista ja ihmiset haluu auttaa, mutta kun minulla on vaikeaa luottaa tähän minun avustajaan.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 4 viikkoa, 1 päivä sitten. Syy: Lisäsin
Käyttäjä ask kirjoittanut 12.05.2025 klo 12:51

Työsopimus päättyi..Se on parempi näin, nyt hetken pärjään omillani. Katsotaan mitä tulevan pitää. Syksyllä mietin että otan uuden avustajan joka ei säikähdä minun papereitani toivon mukaan. Oon kysynyt veljeltä ja sen tyttöystävältä kanssa että pohtikaa. Minä kyllä pärjään ilman avustajaa mutta pärjääkö sitten muut, sitä vain mietin.🤔

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 viikkoa, 4 päivää sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Maisa_T (Vapaaehtoinen) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 12.05.2025 klo 18:01

Onpa sinulla ollut vaihtelevia kokemuksia avustajien kanssa. Onneksi olet edelleen toiveikas, että löydät avustajan joka oikeasti voi sinua auttaa ja juuri sinun itsesi takia. Todellakin, jokaisen pitäisi saada olla sellainen kuin on, muutoin yhteistyö ei suju. Sanot ja uskot, että ihmisillä pohjimillaan on halu auttaa. Tuo toiveikkuus auttaa sinua, että pysyt luomaan hyviä suhteita jatkossa.  Puhut myös mahdollisesta psykoterapiasta. Toivon, että myös siinä syntyisi luottamuksellinen suhde ja saisit käsiteltyä asioitasi perusteellisemmin. Vielä hyvä asia on, että saat ymmärrystä läheisiltäsi aikakin äidiltäsi.

Sinua jännittää tapaaminen lääkärin kanssa. Mene vain rohkeasti ja kerro tilanteestasi. Nyt on tärkeää ottaa vastaan kaikki mahdollinen apu mitä on tarjolla.  Tässä tilanteessa pärjäilet omillasi mutta älä arkaile pyytää apua, jos tunnet sitä tarvitsevasi.

Käyttäjä ask kirjoittanut 13.05.2025 klo 14:48

Äiti sanoi että kun muutin Ouluun tukiperheeni, oli hetken aikaa, kun tarviin sitä silloin. Sitten tuli tää huippu avustaja joka tuli mulle serkun kautta, äiti luulee että vertaan häntä siihen. En vertaaa ketään kehenkään. Eteenpäin vain, nyt on hyvä hetki kun tulee kesä, mutta sitten talvi ja masennus kausi, eli avustaja on välttämätön.

Käyttäjä Maisa_T (Vapaaehtoinen) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 15.05.2025 klo 14:52

Hienoa, että nyt kun kesä koittaa on helpompaa aikaa. Sinulla on myös veljesi ja hänen tyttöystävänsä ja vaikuttaa että heidän kanssaan tulet hyvin toimeen. Kaikista hyvistä suhteista kannattaa pitää kiinni.

Syksylle toivoisin, että löytäisit hyvän avustajan ja mahdollisesti psykoterapeutin, joka tukisi elämää eteenpäin.

Käyttäjä ask kirjoittanut 15.05.2025 klo 17:39

On vaikeaa kun on hahmottamisonggelmia ja kierrätyksestä on tullut niin tarkkaa, ainakin entisen avustaja oli semmoinen. Toivottavasti uusi avustaja on semmoinen jonka kanssa tulen toimeen, se on hyvä asia jos ihmisten kanssa tulee toimeen, minä pelkään että kunto romahtaa, en anna sen romahtaa. Lääkäri käynti on tulossa, ja sanon siellä mitä kuuluukin, lääkkeen purku pelottaa minua, koska jouduin sairaalaan sen takii, mutta kun ei ole tullut sulkutilaan liittyviä oireita, niin kaipa se on hyvä. Eli helpompi aika on edessä, ja soitto tunnit jatkuu. Joo puhuttiin vähän äitin kanssa sopeutumisvalmennuskurssista ehkäpä semmoinen nyt syksyllä. Lääkäri varmaan suosittelee sitä. Tai eipä sitä tiedä. Voisin haluta uuden elämän, mutta en saa välttämättä sitä.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 viikkoa, 1 päivä sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Maisa_T (Vapaaehtoinen) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 17.05.2025 klo 15:28

On tosiaan tärkeää, että tulee avustajansa kanssa toimeen ja sitä toivon. Varmastikin lääkäri tietää tilanteesi ja harkitsee lääkitystä sen mukaan.

Koetetaan saada tästä elämästä niin hyvä kuin mahdollista ja löytää hyviä ja toimivia ratkaisuja.

Käyttäjä ask kirjoittanut 17.05.2025 klo 17:58

Joo, mietin miksi ongelmat jatkuu ja jatkuu, mutta kyllä minulla toivoa on, että löydän avustajan, mutta se yksi toinen puoli siinä on tulenko sen kaa toimeen? Kyllä toivo ei ole vielä menetetty, eli pitää pitää korvat tarkkana.

Käyttäjä ask kirjoittanut 18.05.2025 klo 19:30

ja kysellä ihmisiltä, pikkuserkkuni kiinnostui avustajan hommista. Pitää toivoa nyt. Ja rukoilla, äitini rukoilee mutta en itse tiiä onko siinä järjee. Joo Minä teen kaikkeni asian eteen. Kun kysyin vielä kerran avustajan hommista pikkuserkultani.jos sillä olisi joku tuttu joka ryhtyisi mulle avustajaksi, niin ehdotti itseään. Tultais ainakin toimeen keskenään. 😀

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 viikkoa, 4 päivää sitten. Syy: Lisäys
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 viikkoa, 4 päivää sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Maisa_T (Vapaaehtoinen) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 20.05.2025 klo 10:15

Pikku serkkusi on tarjoutunut avustajaksesi ja mietit onko se hyvä ratkaisu. Tarvitaanko siinä virallista pätevyyttä? Jos se käy noin niin mikä ettei, koska hän kuitenkin on henkilö, jonka kanssa tulet hyvin toimeen. Se on kuitenkin sinun kannattaisi hyvin tärkeä asia.

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.05.2025 klo 11:21

Joo ja tässähän on semmoinen hyvä asia että hän tuntee mut ja tietää vahvuudet ja heikkoudet. Ja oli mun avustajana nuorempana. Kivaa olisi taas palata hommiin sen kanssa.

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.05.2025 klo 11:22

Ehkä valoisammalta näyttää tää mun elämä, jos se vaan onnistuu. Toivotaan parasta.

Käyttäjä ask kirjoittanut 23.05.2025 klo 16:43

Tänään kävin yhden ryhmän kaa saunomassa paistettiin makkaraa takassa. Olin suunnitellut käyvän uimassa mutta en viitsinyt lähtee. Oli kiva ryhmä, ei ollut hirveesti porukkaa. Laulettiin ja syötiin ..😀        nyt viitti tehäkin jotain kun asiani saan järjestykseen ja lääkäri aika on tulossa. Mukavaa ohjelmaa, tajusin etten voi koko elämää välttää ja  jännittää lääkäriä, kun minäkin joskus haluaisin olla lääkäri. Mutta eihän sitä tiiä miten elämässä tulee käymään. Ensin omat jutut pitää laittaa kuntoon.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 viikkoa sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Maisa_T (Vapaaehtoinen) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 23.05.2025 klo 17:30

Onpa mukavia kuulumisia ja kesän hauskoja hetkiä rantasauna tunnelmissa ja mukavan porukan kanssa. Sinun asiat vaikuttaa nyt olevan oikein hyvällä mallilla eli ongelmat ei ainakaan tällä erää  jatkukaan ikuisesti. Hieno juttu!

Käyttäjä ask kirjoittanut 23.05.2025 klo 17:54

Joo kyllä se tuntuu että ongelmat jatkuu ja jatkuu vaikka tuntuukin että ne jatkuvat.. ehkä tuo avustaja asia jos pikkuserkkuni tulee avustajaksi, tuttu ja turvallinen, helpotti kun se on kiinnostunut aika paljon siitä hommasta. Ehkäpä se on suurin syy että pääpysyy kasassa. Ja jänskättää lääkäriaika mutta se on elämää, jokainen joskus tarvii lääkäriä, eikä sitä tarvii hävetä. Pitää nyt haudata menneet asiat mennelle ei voi mitään. Ja rajaus on tärkeetä, sanoi kriisipuhelimessa kun soitin.  Kun olemme etsineet hyvää avustajaa vaikka kuinka kauan, mutta pettymykset kans kuuluu elämään. Elämä ei ole helppo tie. Ja voi olla kun tulee valoisaa mun mieli on paljon parempi., ja helpompi olla.

Käyttäjä ask kirjoittanut 24.05.2025 klo 09:36

Ensiviikolla lääkäriaika vihdoinkin, yhtä lääkettä aletaan purkkaa, vähän jännittää kun jouduin sairaalaan sen takii. Mutta lääkäripä sanoi ettei tarvii syyä koko elämää sitä lääkettä. Aina on tullut joku este, mun äidille kun sillä on työjuttuja., mutta minä pystyn järjestämään. Olen popsinut niitä lääkeitä jo yli kaksi vuotta niin, kun olin yhteisöllisessä asumisessa siellä vain mun ongelmat paheni, niin en uskaltanut lääkettä purkaa, lisättiin vaan lääkeitä. Lääkärit myöntää liian helposti lääkeitä ja sitä lääkeannosta kun nostettiin. Katsotaan mitä tulevan pitää.