Hei mitä teen?

Hei mitä teen?

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 11.02.2022 klo 16:23 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 11.02.2022 klo 16:23

Hei anteeksi että vaivaan päätä teitä, tällä mun asialla, elikkäs äiti sekoitti mun ja mun parhaan kamun asiat vuodeksi, nyt en ole äidin Kaa enään väleissä, kaverini kyllä sanoo että mun pitäisi kyllä olla väleissä äitini kanssa, mutta en millään pysty. Luottamus kun on rikottu. Minun kaverini Kaa asiat on ihan hyvin mutta en tällä hetkellä pysty olla äitini, kanssa tekemisissä. Kaverini sanoi että ei halua että mun ja äidin välit menevät rikki. Mutta miten voin luottaa siihen ettei toista samanlaista asiaa käy vaikka olisi kuinka vaikeaa. Kaikilla on vaikeaa välillä ja se on ymmärrettävää. Avioero on vaikea asia sen ymmärrän, ja puolivuotta jälkeen äidillä on uus miesystävä, sitäkin pitää hetki sulatella. Mä en jaksa koko ajan terapiassakaan tätä sanoa kun hain terapiaan ihan eri syistä. En tajuakkaan miksi ihmissuhteet ovat näin vaikeita. Todellakin apua mikä ihmissuhde. Ja samanlaista oli kun minä seurustelin ja meidän perhetilanne oli aivan toinen silloinkin se käyttäytyi noin, en tiedä menee liian ylissuojeluksi koko touhu.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: Vähän lisää tekstiä laitoin
Käyttäjä Eija_Helena (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 15.02.2022 klo 09:44

Hei! Täällä ollaan ja tämä keskusteluryhmä on juurikin sinua ja kaikkia varten, jotka haluavat jutella ja jakaa ajatuksiaan ihmissuhteista. Älä siis ollaankaan mieti, että vaivaisit asiallasi! Hyvä että kirjoitit 😊

Kerrot, että ystäväsi kanssa välit on kunnossa, ja vaikuttaa siltä, että hänen kanssaan voit puhua asioista. Hieno juttu. Kerrot, ettet tällä hetkellä pysty olemaan äitisi kanssa tekemisissä ja mietit, miten uskaltaisit luottaa häneen uudelleen. Suhteessanne on paljon tapahtunut. Luottamuksen palauttaminen tai rakentaminen uudelleen vaatii työtä, eikä ole varmasti helppoa. Ehkä se on mahdollista, sitten kun molemmat ovat siihen valmiita.

Oletko jossain kohtaa, ehkä aiemmin, jutellut äitisi kanssa tästä tilanteesta? Oletko saanut häneltä vastauksia siihen, miksi hän on toiminut noin, että luottamuksesi häneen on mennyt? Voisiko tämän ymmärtäminen auttaa sinua selventämään tilannetta, mitä ajattelet tästä?

Kevätaurinkoa ja hyvää vointia sinulle 🌞

Käyttäjä ask kirjoittanut 15.02.2022 klo 11:29

Hei! Oon jutellut ja keskustellut sen kanssa omalta osaltani, sovittiin että hoidetaan vain tärkeät asiat, mutta se ei näytä kunnioittavan sitä touhuun, se on varmasti äitille vaikeaa kun aina on äidin kanssa ollut hyvät välit. Surullista se on kun en nää omaa koiraa. Tehtiin kompromissi koiran takia mutta nyt kun ei kunnioita sitä, kerroin vähän terapeutille asiasta kun äiti laittoi sille viestii, mutta sanoin että terapeutti ei sano mitään henkilökohtasuuksii, ärsyttää kun sen pitää mun terapeuttikin sotkee siihen asiaan. Mä luulin että se helpottaa kun sillä on uusi mies, mutta ei näytä helpottavan yhtään.

Käyttäjä Maisa_T (Vapaaehtoinen) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 19.02.2022 klo 14:49

Hei! On tosi hyvä, että  haluat pohtia tilannettasi. Varmastikin haluaisit olla hyvissä väleissä äitisi kanssa, koska olette aiemminkin olleet läheiset toisillenne. Kenties ätisi  ajattelee samoin kuin sinä.

Lähentymisyrityksiä voivat haittata vanhat erimielisyydet, jotka nousevat pintaan monesti jo pelkästä ilmeestä tai puolesta sanasta. Vaikka yrittäisikin, on vaikea  löytää oikeita sanoja ja keinoja mitkä auttaisivat asiaa ja toisivat ymmärrystä toisiaan kohtaan.

On hyvä, että voit keskustella asioista ystäväsi kanssa samoin terapeuttisi kanssa. Kun terapeuttisi tietää tilanteestasi paremmin hän toivottavasti osaa paremmin auttaa sinua. Mukavia leikkihetkiä koirasi kanssa.

Hyvää kevättä ja myönteisiä tuulia sinulle! 🍀

Käyttäjä Lemppux_Saapas (Vapaaehtoinen) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 22.04.2022 klo 19:25

Moikka!  Aihe on kyllä tietyllä tapaa hankala varmaan käsitellä. Kannattaa miettiä tarkkaan miten se voi haitata tulevaisuudessa jos kantaa pitkää vihaa toistakohtaan. Ymmärrän pointin että, äitisi teki väärin sinua kohtaan ja nyt saattaa hankaloitua välien selvittely kun äidilläsi on uusi mies kuvioissa. Hyvä kun käyt terapiassa mutta , suosittelen sanomaan osapuolille suoraan mitä ja miksi jne... Hyvää ja parempaa kevättä sinulle!!

Käyttäjä ask kirjoittanut 22.04.2022 klo 20:38

Joo, se on totta, mutta tässä on minun terveyskin vaakalaudalla, äidin teon myötä todennäköisesti se laukesi mulle paniikkikohtaus, minulla on nyt todettu paniikkihäiriö siitä, minä otan etäisyyttä siihen jos se on ihan okei. Asiat kyllä olisi hyvä käydä läpi, mutta en ole siihen vielä itse valmis. Minä olen semmoinen ihminen pitää ottaa ensin oma aika siihen, onneksi saan mun koiraa sentään nähdä. Minä ihmettelen kun miten ihmissuhteet ja perhe suhteet voivat olla näin haastavia. Minun entisen isäpuolen kanssa en tullut oikein juttuun, ja nyt tuntuu että minun elämäni on pilalla. Anteeksi jos valitan, mutta tällä hetkellä en pysty muuhun. Minä sanoin kyllä suoraan äidille siitä, kun olen semmoinen joka huutaa ja raivoaa ensin sitten pitää ottaa omaa aikaa, ja käperryn kuoreeni, yksi asia kerrallaan.