Empatiakyvytön kumppani
Mieheni on tunteeton, empatiakyvytön ja itsekäs. Olemme olleet yhdessä jo vuosia, mutta asumme eri osoitteissa useista eri syistä.
Mieheni ei harrasta mitään, ei käy missään muualla kuin töissä, ystäviä muutama joita näkee max 2 kertaa vuodessa. Viihtyy kotona ja olettaa minunkin olevan siellä.
Itse olen sosiaalinen ja menevä ihminen, paljon ystäviä ja sosiaalisia kontakteja. Viihdyn kyllä kotonakin, varsinkin nyt kun olen sairastunut.
Ongelmana on muun muassa se, että mieheni ei ymmärrä sitä, että sairaus vaikuttaa kaikkeen tekemiseen, varsinkin jaksamiseen. Leikkaus on tulossa. Mieheni tuskin edes muistaa mitä sairastan. Kaipaisin tukea ja ymmärrystä tähän, että en pysty kaikkeen mitä pitäisi. Eilen väsähdin pihatöiden jälkeen ja olin hieman nälkäkiukkuinen ja sanoin olevani väsynyt. Mies sanoi että menisit lenkille niin ei väsyttäisi.
Minä tietysti pillahdin itkuun ja kun ymmärrystä ei tullut, lähdin omaan kotiini. Tänään iltapäivällä mies tuli ja kysyi, että mitäs se eilinen teinipelleily oikein oli? Minulla meni heti tunteisiin ja itketti tietysti.
Nyt sitten kysytään miksi olemne edelleen yhdessä. Niinpä. Mies on auttanut erittäin paljon tekemällä remonttia ja muuta hommaa kodissani. Tähän hän äskenkin vetosi, kuinka paljon olen sinuun uhrannut aikaani ja rahaani. Minun pitäisi olla kiitollinen kun näin on tapahtunut. Tietysti olenkin, mutta tuo asia kaivetaan esiin joka kerta kun on erimielisyyttä.
Kyseessä pieni paikkakunta ja elämäni tulee olemaan hyvin vaikeaa sen jälkeen jos/kun ero tulee. Lisäksi mies on uhannut itsemurhalla, jos ero tulee. Uhraanko oikeasti oman elämäni ja mahdollisuuteni oikeaan rakkauteen.