Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 18.09.2023 klo 17:17 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 17:17

Hei jouduin suljetulle osastolle ja olen täällä ollut jo tovin, tulin vapaaehtoisena ja joka muuttui pakkohoidoksi, kaveri sanoi että pitää tulla syntymäpäiville ja nyt olen täällä jumissa, kuitenkin kävin äidin kanssa vähän ulkoilemassa, tää ei ole kivaa, sanat eivät tule suusta ulos, vaikka liittyy tähän kaveriin, psyg sairaanhoitaja sanoi että pitää ajatella itseään. Mitä teen? Kirjoitin paperille ja annoin hoitajalle, mutta ei ole sitä todellista syytä vielä selvillä hoitajat ei tiedä, minä olen aivan henkisesti loppu. Kaveri piti minua/ tai pitää avustajan tai ohjaajana. Ei enään kun estin sen, ihan kokonaan. Tympeetä kun sanat eivät tule suusta ulos. Jos en avaudu itsestäni niin jään tänne ja minut siirretään toiseen paikkaan en halua semmoista.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 24.10.2023 klo 16:13

Onpa hienoa, että sinua kuunnellaan! Ja asiat laitetaan järjestykseen. Elämä kantaa meitä, vaikkai me aina sitä osta huomata.

Käyttäjä ask kirjoittanut 25.10.2023 klo 09:55

Kirjoitin eilen lapulle mitä sanon sosiaalityöntekijälle, että muistan. Toivottaaan että asia menee hyvin. Oivallinen kirjoitustaito on mulla😄

Käyttäjä ask kirjoittanut 25.10.2023 klo 11:50

Tänään päätin pestä pyykit, kun äiti ei varmaan tuu tällä viikonloppuna, sain apua siihen pyykin pesuun. Loppuu kamppeet niin on vähän pakko pestä, ja jos käyn ulkona niin hyvä lämmin villa asu on siellä ja niin pehmeä. Ja minulle sanottiin että joku hoitaja sanoi että kun laulan lauluja, niin ei ikinä ole tullut vastaan yhtä keksivät potilasta kuin minä. Se on minun voimavara😃

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 25.10.2023 klo 15:51

Wau, kylläpä oletkin saanut hyvän palautteen. Olen hoitajan kanssa samaa mieltä.

Ja peukun nosto myös pyykin pesulle. Sekin on arvokas arjen taito, mutta ennen kaikkea se, että päätit ryhtyä toimeen, oli hienoa.

Käyttäjä ask kirjoittanut 25.10.2023 klo 18:53

Huomenna pitäisi käydä suihkussa. Tänään soitin pianoa ja kävin vähän kävelee., siellä on tullut talvi sillä aikaa kun täällä oon, oli pakkasta hyvä vaan että tulee pakkaskelit. Piristää mieltä, olet varmaan eri mieltä kuin minä mutta pakkaskelit auttaa kun ahdistaa. Mukavaa päivää sinulle, ja kiitos kun olet minun kanssa jakanut asioita, ihan yleisesti. Kirjoitin kalenteriin että tukan pesu ehkäpä huomenna sitten sen teen.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 25.10.2023 klo 19:49

Kyllä minäkin tykkään pakkaskelistä. Paljon parempi kuin sade, varsinkin räntäsade. Hienoa, että tunnut ihan nauttineen säästä ja kävelystä. Silloin, kun huomaa nauttivansa jostakin, on jo tervehtymässä.

Kiitos toivotuksestasi, minä toivon myös sinulle hyvää yötä ja mukavaa huomista suihkuineen!

Käyttäjä ask kirjoittanut 26.10.2023 klo 16:53

Pääsin suihkuun ja kävin siellä. Tänään kaveri koirat tulee. Olin viime kerrallakin mukana koirat on niin suloisia💞 ja ovat tottuneet rapsutteluun. Äiti ois hermostunut mulle jos en käy suihkussa tai no se patistelee. Tänä päivänä oon koonnut palapeliä, vähän isommissa paloissa

Käyttäjä ask kirjoittanut 26.10.2023 klo 19:29

Musiikin kuunteluryhmä tänään olin siinä viime kerrallakin, yksinäisen kejjun tarina oli minun biisi ehdotus ja anna puun kohta vapaita, tälle illalle. Minusta vaikuttaa että pääsen täältä pois aika pian ja äiti tulee huomenna käymme kotona❤️

• Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi sitten. Syy: Kirjoitusvirheet
Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 27.10.2023 klo 09:22

Sinulla tosiaan vointi taitaa kohota hienosti. Vaikka ehkä kävitkin suihkussa äidin toiveesta, miltä itsestä tuntui sen jälkeen? Oliko olo jotenkin mukavampi? On tosi hienoa lukea, miten hyödynnät sairaalassa olevia mahdollisuuksia, esimerkiksi ryhmiä.

Toivotan sinulle oikein hyvää perjantaipäivää!

Käyttäjä ask kirjoittanut 27.10.2023 klo 10:05

Minä tykkään siitä että olen puhdas, niinkuin silloin kirjoitin joku viikko sitten olo tuli puhtaaksi ja raikkaaksi kun kävi suihkussa, joo ulkoilu ryhmä on yksi kiva ryhmä, ja musiikin kuunteluryhmä kanssa kun sai omia toive kappaleita esittää. Aika moni sanoi että omaan vointiin liittyviä kappaleita ja minäkin. Pikkuhiljaa eteenpäin pienin askelin..

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 27.10.2023 klo 13:01

😊

Käyttäjä ask kirjoittanut 27.10.2023 klo 17:38

Tänään pakkailen kamppeita kuin asumiskuntoutumispaikka on vapaa ensi viikolla alkaa maanantaina siellä jännittää, kun en oo ennen ollut semmoisessa. Tänään äiti tulee hakemaan pääsen kotiin👍 siirto vähän jännittää mutta kaipa se menee hyvin.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 27.10.2023 klo 23:01

Millaiset asiat sinua siirtymisessä jannittävät? Niitä olisi ehkä hyvä vähän nimetä, niin tulee mahdolliseksi miettiä, miten niiden kanssa voi selvitä. Ja luonnollistahan on, että kaikki uusi jännittää useimpia, joten ei tuossa mitään outoa ole.

Olet kuntoutunut todella hyvin, joten mahdollisuudet pärjäämiseen ovat hyvät. Ja joskus elämässä tulee takapakkiakin, mutta ei se siihenkään kaadu, kun osaat ottaa apua vastaan.

Käyttäjä ask kirjoittanut 28.10.2023 klo 09:56

Joo pakkohoito mut herätti että jotain pitää tehdä, en olisi muuten tajunnut sitä se oli hyvä viikkko, puolitoista viikkoa olin siellä, ja pakko oli ottaa apuu vastaan, laulelin biisejäni tuolla osastolla missä olen nyt. Minä olen kyllä kuntoutunut hyvin, itseni mielestä kanssa, ja pitää ottaa apua vastaan kun sitä tarjotaan. Olen käynyt kahdesti jo asumis kuntoutus paikassa.ja hyvältä näytti😃👍 taas uusi paikka, uusia juttuja on tullut kyllä vastaan pakollakin vähän jännittää.

Käyttäjä ask kirjoittanut 28.10.2023 klo 12:38

Äidin kanssa Intersportissa ja vähän kaupungilla, lääkeen otin etukäteen.