Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 18.09.2023 klo 17:17 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 17:17

Hei jouduin suljetulle osastolle ja olen täällä ollut jo tovin, tulin vapaaehtoisena ja joka muuttui pakkohoidoksi, kaveri sanoi että pitää tulla syntymäpäiville ja nyt olen täällä jumissa, kuitenkin kävin äidin kanssa vähän ulkoilemassa, tää ei ole kivaa, sanat eivät tule suusta ulos, vaikka liittyy tähän kaveriin, psyg sairaanhoitaja sanoi että pitää ajatella itseään. Mitä teen? Kirjoitin paperille ja annoin hoitajalle, mutta ei ole sitä todellista syytä vielä selvillä hoitajat ei tiedä, minä olen aivan henkisesti loppu. Kaveri piti minua/ tai pitää avustajan tai ohjaajana. Ei enään kun estin sen, ihan kokonaan. Tympeetä kun sanat eivät tule suusta ulos. Jos en avaudu itsestäni niin jään tänne ja minut siirretään toiseen paikkaan en halua semmoista.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 20.10.2024 klo 19:43

On-off -suhteet ovat aika raskaita kummankin osapuolen kannalta. Varsinkin läheisten kanssa. Aina olisi parempi, jos löytyisi neuvottelukykyä. Äiti ei halua sinulle kuitenkaan pahaa puuttumisellaan. Saisitkohan hänet vakuutettua siitä, ettei kaverisuhteisiin auta puuttua?

Ja olen kanssasi ihan samaa mieltä, ettei kaverille kuulu olla terapeutti. Siinä onkin hyvä vetää raja, jos toinen ei sinun toivomustasi kunnioita.

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.10.2024 klo 21:19

Joo opin osastohoidosta sen, ettei kaverille kuulu olla terapeutti tai ammattiauttaja. Oli se mielenosoitus kaveri ei oikein ymmärrä masennustani minulla on vaikeampi masennus kuin hänellä. Ja kaveri ei oikein ymmärrä ottaa apuu vastaan. Oma moka kun nyt välit menee poikki. Mutta pitää rajata oma olo. Tai en tiedä onko kaverilla korjaan entisellä kamulla terapeutti, mutta eipä paljoo kiinnosta. Omat asiat pitää laittaa ensin kuntoon. Huomenna retkeilemään, yhden ryhmän kaa joka, jonka sain ohjaajilta, kun he ovat niin huolissaan kun lähden.

Käyttäjä ask kirjoittanut 21.10.2024 klo 15:08

Olkoot koko ohjaajat pyh! Minua ei kiinnosta mitä he sanovat. Haluun asunnon toivottavasti saan sen. Vielä muutama päivä ja yksi päivä lisää. No pitää pitää toivoa parasta.

Käyttäjä ask kirjoittanut 22.10.2024 klo 09:05

Pakkaaminen on hyvällä mallilla kun heräsin tänä aamuna ja eilen tehtiin äitin kanssa, niin todettiin ettei mitään tarvii enään tehdä. Asunto on paketissa.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 22.10.2024 klo 10:16

Olet saanut paljon aikaa: käynyt retkellä, pakannut tavarasi muuttoa varten ja todennäköisesti elänyt arkeasi askareineen. Koska muutto on suunniteltu tapahtuvaksi?

Käyttäjä ask kirjoittanut 22.10.2024 klo 11:26

Minut kutsuttiin asuntonäyttöön torstaina. Toivotaan että saan sen asunnon, se oli kyllä aika ihana tai tosi ihana se asunto.

Käyttäjä ask kirjoittanut 22.10.2024 klo 11:33

Vuokra sopimus päättyy tässä kuussa,taitaa päätyy ei tule ikävä. Minusta tuntuu etteivät ohjaajat jaksa kanssani tapella kun he ovat erimieltä asiasta, mutta tää asunto oli hyvä, kokeilu ettei tämmöinen toimi tää asumismuoto. Ihanaa muuton jälkeen mennä saunomaan. Jos saan sen asunnon.

Käyttäjä ask kirjoittanut 22.10.2024 klo 21:33

Huomenna on yksi asuntonäyttö. Ei tälle jolle olen menossa katsomaan yksi eri. Se oli ihan hyvän näköinen koti. Katsotaan mitä tulevan pitää.

Käyttäjä ask kirjoittanut 23.10.2024 klo 10:59

Minua vähän jännittää se asunto. Mutta hyvä se kuvien perusteella on. Ensin pianotunti. Ja sitten vähän aikaa harjoitella, sittenpä on asuntonäyttö👌

Käyttäjä ask kirjoittanut 24.10.2024 klo 10:36

Asunto oli ihana,  ja asunnossa vanhan ajan tyyli. Siihen ihastuin. Tänään toinen asunto näyttö, luulen että otan tuon asunnon kun se oli niin ihana, mutta kummatkin käyn katsomassa.

Käyttäjä ask kirjoittanut 25.10.2024 klo 13:17

Minua jännittää se asunto. Kyllä minä pärjään. Pakko pärjätä. Apua on tarjolla. Kunhan muistan sen kaveria en jaksa enään miettii. Minä pärjään ilman parasta kaveria, semmoista sattuu. Ärsyttää kun se äidin kautta laittaa viestii, antaapa olla, kun ei ymmärrä. Sillä on kuitenkin masennuslääkitys, oiskohan se sen lopettanut. Tuntuu ettei hän ymmärrä omaa parastaan, no en minäkään ymmärtänyt, mutta nyt ymmärrän. Pitäisi ymmärtää oma tilanne. No jos on niin sairas ettei ymmärrä, niin antaa olla. Olen kyllästynyt, siihen ihmiseen enkä jaksa enään käyttää aikaani siihen. Sekin on huono näköinen, muttei sokea. Niin on vaikea sanoa hälle, mitään. Pitää suojella itseään. Kyllä meidän ystävyys oli tässä. Oma terveys on tärkein. Ja muutto vaan lähenee. Huomenna muutan. Omaan kotiin. Ja teatteri esitys kans on silloin, on vähän muuttoa, tai tosi paljon. Ja rentoutumista.

Jos katsot tätä maanantaina kivaa viikkoa:) jos katsot tätä nyt niin hyvää viikonloppua.

Käyttäjä ask kirjoittanut 25.10.2024 klo 18:15

Teatteri liput siirretään, tulee liian kiire, mennään kattoon teatteria sitä myöhemmin. Eli voimme keskittyä vain muuttoon. Huomenna on muutto. Hohhoijaa. Onneksi nyt ei ole sitä kumppania joka vaatii sinne ja tonne., tule tuonne, mene sinne. Väsyin.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 26.10.2024 klo 12:07

Voimia muuttoon!

Sitten, kun se on ohi, voisimme pohtia, olisiko aika lopetella tämä meidän yhteys. Olet päässyt kovasti eteenpäin ajasta vuosi sitten ja pärjäämisesi on kovasti vahvistunut. Ajottain olemme edenneet vähän jo kuulumisten kertomisen tasolle. Kriisi on ohi ja elämäsi on normalisoitunut.

Mitähän itse tästä ajattelet?

Käyttäjä ask kirjoittanut 26.10.2024 klo 19:17

Joo sopiihan se. Olemme tosiaan aika pitkään täällä jutelleet. Kun muutan niin onggelmat loppuvat ajattelen uusia onggelmia kohti, joo kiitos sinulle. Ja hyvää lokakuun loppua!

Käyttäjä ask kirjoittanut 26.10.2024 klo 19:59

Minä ajattelen oulusta sen verran kun asuin kahdessa paikkaa, niin olo oli hyvä ja huono erittäin huono. Kun asun nyt täällä en haluu paljastaa missä asun kun pienempi paikka(sen verran haluun vielä sanoo)