Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 18.09.2023 klo 17:17 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 17:17

Hei jouduin suljetulle osastolle ja olen täällä ollut jo tovin, tulin vapaaehtoisena ja joka muuttui pakkohoidoksi, kaveri sanoi että pitää tulla syntymäpäiville ja nyt olen täällä jumissa, kuitenkin kävin äidin kanssa vähän ulkoilemassa, tää ei ole kivaa, sanat eivät tule suusta ulos, vaikka liittyy tähän kaveriin, psyg sairaanhoitaja sanoi että pitää ajatella itseään. Mitä teen? Kirjoitin paperille ja annoin hoitajalle, mutta ei ole sitä todellista syytä vielä selvillä hoitajat ei tiedä, minä olen aivan henkisesti loppu. Kaveri piti minua/ tai pitää avustajan tai ohjaajana. Ei enään kun estin sen, ihan kokonaan. Tympeetä kun sanat eivät tule suusta ulos. Jos en avaudu itsestäni niin jään tänne ja minut siirretään toiseen paikkaan en halua semmoista.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 16.10.2024 klo 15:13

Vähän aiemmin ymmärsin sinun kertoneen, että äiti tukee ja auttaa sinua. Mutta samalla koet hänen puuttuvan ystävyyssuhteisiisi liikaa. Se on tietysti harmillista. Mitä siitä äidin puuttumisesta sinun kannaltasi seuraa?

Käyttäjä ask kirjoittanut 16.10.2024 klo 16:58

Eli mun ihmissuhteisiin luulin että se jo oppi siitä yhdestä kerrasta, ja äitini auttaa ja tukee minua vähän liikaa, ehkäpä se on näin ja ei se mun kohdalla vain tee sitä minun veljenkin kohdalla. Minun parhaan ystävän kohdalla sanoi että mun pitää keskustella sen Kaa. Että tämä ei ole oikein. Minun paras kamu sanoi että ei kannata välittää siitä samoin serkku, mutta mietin kaveri suhteen katkeamista. Surullista, vielä surullisempaa kuin tuo ero.

Käyttäjä ask kirjoittanut 16.10.2024 klo 20:18

En halua että hän valittaa koko ajan omista asioistaan en jaksa kuunnella, ja laittaa viestii mun äidin kautta minusta, siinäpä juoruavat yhdessä, siis kun äiti auttaa minua vähän liikaakin.

Käyttäjä ask kirjoittanut 16.10.2024 klo 21:04

Kyllä äiti on tukenut minua tän sairastamisen myötä, mutta sen varjopuolia että se liikaa tunkeutuu mun elämään. Kun kyse olisi minun suhteista. Eikä hänen.

Käyttäjä ask kirjoittanut 16.10.2024 klo 22:25

Tiedän että jutella pitäisi mutta antaa olla koko juttu, ettei käy niinkuin toisen kamun Kaa opin siitä että, pitää rajata oma oma olo.

Käyttäjä ask kirjoittanut 17.10.2024 klo 11:41

Minusta tuntuu että minua yritetään muuttaa, minun persoonallisuutta, kun isäkään ei hyväksy minua eikä äitiään kun se puuttuu liikaa suhteisiin, löysin tämmöisen biisin, tää on mun tsemppi biisi😀👍

https://youtu.be/A9XI1-ltitQ?si=buFnMrE-Yj3II7vh

 

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 viikko, 3 päivää sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä ask kirjoittanut 17.10.2024 klo 11:43

Tänään siivousta ja äidin luokse kun se tekee jotain hyvää ruokaa.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 17.10.2024 klo 15:07

On hyvinkin ymmärrettävää, että tilanteessasi helposti syntyy rajojen kanssa ongelmia. Kyllä se uudelleen ja tarvittaessa vielä uudelleen rajojen selkiyttäminen voisi olla hyvä. Toivon sinulle siihen voimia.

Kun sanot, että sinua yritetään muuttaa, niin miten tai mitä osaa sinussa tai toiminnassasi?

Voimabiisisi oli kiva.

Käyttäjä ask kirjoittanut 18.10.2024 klo 06:49

Kun sanoin että välit äidin kanssa on ok sinulle, niin luulin että se oli oppinut jo entisistä virheistä. Tuhoaa mun kaikki ihmissuhteet. Kaveri asioihin puuttuu jne. Jotka eivät kuulu hälle. Mutta olen oikeassa paikassa nyt, vaikka äitiin laitan välit poikki hetkeksi. Asuntonäyttö on tulossa, minut kutsuttiin siihen asuntonäyttöön. Toivotaan että se on minun se asunto. Käytännön asioita pitää hoitaa äidin kanssa.

Käyttäjä ask kirjoittanut 18.10.2024 klo 07:07

Äiti on ollut aina tommmoinen haastaa riitaa, ja se puuttuu elämään äidit on semmoisia, mut menee liian pitkälle puuttua suhteeseen joka ei kuulu hänelle. Tässäkin tulee semmoinen olo että se kontrolloi jollain tavalla mun elämää, en hoksannutkaan sitä ollenkaan muutakuin nyt, kun kirjoitan siitä asiasta. Mutta tosiaan pitää keskittyä niihin suhteisiin mitä mulla on. Harkitsen välien katkasemmista.

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.10.2024 klo 14:46

Serkku sanoi että on kaveri voi olla huolissaan minusta no niinhän se on., ihan varmasti, mutta minäkin olen huolissaan kaverista tai entisestä kamusta. Tiedän että se ajaa mut takaisin huonoon jamaan eli suojelen itseäni.

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.10.2024 klo 14:47

Mutta muuten kaikki hyvin👍

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.10.2024 klo 18:03

Minun pitää vain tää muutto hoitaa sen kanssa ja sitten harkitsen välein katkasemista, eihän tuo ole oikein että se tuhoaa mun elämän😟😳😢😭😩

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.10.2024 klo 18:04

En jaksa olla terapeutti enkä ammattiauttaja

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.10.2024 klo 18:04

Siis sille parhaalle kamulle😓😥😭😱