Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 18.09.2023 klo 17:17 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 17:17

Hei jouduin suljetulle osastolle ja olen täällä ollut jo tovin, tulin vapaaehtoisena ja joka muuttui pakkohoidoksi, kaveri sanoi että pitää tulla syntymäpäiville ja nyt olen täällä jumissa, kuitenkin kävin äidin kanssa vähän ulkoilemassa, tää ei ole kivaa, sanat eivät tule suusta ulos, vaikka liittyy tähän kaveriin, psyg sairaanhoitaja sanoi että pitää ajatella itseään. Mitä teen? Kirjoitin paperille ja annoin hoitajalle, mutta ei ole sitä todellista syytä vielä selvillä hoitajat ei tiedä, minä olen aivan henkisesti loppu. Kaveri piti minua/ tai pitää avustajan tai ohjaajana. Ei enään kun estin sen, ihan kokonaan. Tympeetä kun sanat eivät tule suusta ulos. Jos en avaudu itsestäni niin jään tänne ja minut siirretään toiseen paikkaan en halua semmoista.

Käyttäjä ask kirjoittanut 24.08.2024 klo 20:58

Ja tälle on kirje lähetetty tälle entiselle kaverille, eipä ole sen jälkeen kuulut hänestä, hyvä toi kirjeen kirjoittamisen juttu oli, kun entinen kaveri laittoi viestiä toisen kamun kautta, niin vähän aloin jo hermostua. Mutta eiköhän se ole jo loppuun käsitelty asia. Ja eksälleki kirjoitin kirjeen jätti mut aika huonoon aikaan ja aika pahaan paikkaan, toivottavasti ei kellekään muulle tee tulleen, en halua että muut kokevat tuommoista, mitä minä valitettavasti koin.. muuten kaikki hyvin..) en saa omaa ohjaajaa valitettavasti, mutta muutan kyllä tuolta pois, kauheen kallista kun on siinä asua.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 25.08.2024 klo 13:54

Toivon, että asumisasiasi järjestyy hyvällä tavalla, niin että se edistää hyvinvointiasi.

Käyttäjä ask kirjoittanut 27.08.2024 klo 18:43

Henkilökohtainen avustaja löytyi. Ja odotan nyt syksyä että pääsen muuttamaan. Minä katson asuntoja, ja ylläri ylläri äiti katsoo samoja asuntoja mitä mie. Muutto ei ole mikään pikku juttu.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 28.08.2024 klo 10:18

Kiva, että asiasi ovat edistyneet. Muutto on aina työntäyteinen prosessi. Tärkeintä on kuitenkin, että löytyy sopiva koti, jossa voi viihtyä ja voida hyvin. Pidän peukkua sille. 👍

Käyttäjä ask kirjoittanut 28.08.2024 klo 20:57

Joo huomasin jo viime muutossa eksäni vaati minulta kaikkee muuton aikana, pitää tulla sinne tänne tonne. Loppu siivouksen aikaan. Muutto ei ole mikään pikkuhomma. Voimavaroja se vie. Onneksi nyt voin olla yksin, ilman parisuhdetta. Huomasin että väsyin henkisesti, vaikka hän laittoi minulle viestin että ei halua että väsyn, kuitenkin koko ajan piti mut liikkeessä. Paskat. Elämä ei ole helppoa, pitää kokeilla eri paikkoja. Ja Oulu kun asuin siellä seitsemän vuotta niin se ei tuntunut kodilta päinvastoin, kun olo meni huonommaksi siellä oli helppo läheisiltä piilottaa se huono olo, koska oli välimatkaa, nyt on toinen juttu, kun asun aika lähellä äitiä, meinasin piilottaa pahan olon, mutta päätinkin sitten kertoa läheiselle henkilölle, eli äidille. Nyt on semmoinen tilanne että pakko muuttaa kun en täytä näitä yhteisöllisen asumisen ehtoja, ja ahdistaa lähes taukoamatta.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 kuukautta sitten. Syy: Päätin lauseen jatkaa
Käyttäjä ask kirjoittanut 23.09.2024 klo 20:53

Ylihuomenna on palaveri täällä, minun muutosta, suunnitellaan muuttoa ja ihan sama vaikka ohjaajat olisivat sitä muuttoa vastaan kuinka paljon, minun hyvinvointi on tärkein ja mielipiteeni. Minua pitää kuunnella ja sana sanoa. Oikein kaikki kyllä järjestyy, muutto on isotoiminen työ ja voimia se vaatii. Ohjaajat eivät ymmärrä minua minä en ymmärrä heitä. Kirjoitin lapun mitä sanon palaverissa heille, aloitan sanoilla minä olen asiakas ettekö te ymmärrä että minua ahdistaa olla täällä.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 24.09.2024 klo 09:12

Toivon, että palaveri onnistuu ja sinä koet tulleesi kuulluksi siinä.

En nyt enää muista, miten kauan olet nyt asunut nykyisessä paikassa. Oliko se niin, että alusta asti olet ollut tyytymätön siellä asumiseen tai lähinnä siihen, että sinun asioitasi ei luoteta itsesi hoidettaviksi? Hyvä, jos valmistaudut sanomaan kaikki käytännön asiat, jotka siellä sinua hiertävät.

Pidän peukkua sinulle!

Käyttäjä ask kirjoittanut 24.09.2024 klo 16:50

Olen ollut tyytymätön alusta asti kyllä, olen asunut täällä maaliskuussa muutin, huhtikuun alusta. Onneksi äiti tekee töitä minun eteen.En kyllä tajuu miksi eksäni ei suhtautunut minun äitiin ja perheeseen hyvin. Minusta meni hyvin tuo ensitapaaminen. Onneksi ei tarvii enään miettiä sitä. Hyi, pyh. Mikä paskiainen.kyllä täällä hoidetaan asioita, mutta haluun olla itsenäinen ja hoitaa itse ja ihmiset vaihtuu, se on vaikeaa. Ja kävin tänään avustajan kanssa semmoisessa mielenterveyden kuntoutus paikassa, siellä on retkiä, laulu iltoja ja pelejä jne. Ohjaajilta sain sen paikan, kun he ovat huolissaan kun lähden. Siinäpä ovat huolissaan, minä itse päätän missä asun. Katsotaan mitä palaverissa sanotaan.. kiitos peukuista niitä tarvitaan.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 24.09.2024 klo 19:58

Peukkuja edelleen!

Käyttäjä ask kirjoittanut 25.09.2024 klo 17:35

Palaveri onnistui hyvin, minä muutan. Ei sekään ole kiva kun koko ajan ahdistaa, sanoi sosiaalityöntekijä, mutta uusi asunto ja uusia ihmisiä se on elämää. Pitää varautuu siihen. Ja halvempi vuokralin ois ihan kiva. Oli hyvä kun mieliala lääkettä nostettiin. Sekin on helpottanut oloa. Asiat järjestyy pienin askelin.

Käyttäjä ask kirjoittanut 27.09.2024 klo 11:04

Irtisanomisilmoitus on tehty! Ja muutan täältä, pitää muistaa että saan apua äidiltä ja avustajasta. On minulla apuja.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 01.10.2024 klo 11:17

Onpa hienoa, että asiat menevät hyvään suuntaan. Toivottavasti nyt löytyy koti, jossa koet tyytyväisyyttä. Hyvä tae siihen onkin tietysti, että omana itsenään voi hyvin. Toivottavasti mielialalääke tukee sitä.

Ruska taitaa olla sielläpäin ihan parhaimmillaan. Mitä sen värit sinulle merkitsevät? Kysyn tätä, koska itse mielelläni valokuvaan keltaisia ja punaisia puita ja niiden lehtiä maassa.

Hyviä syyspäiviä ja onnea uuden kodin löytämiseen!

Käyttäjä ask kirjoittanut 01.10.2024 klo 20:24

Hyvää lokakuuta voiko sitä jo toivottaa!

Joo tänään piparia leipomista, sukulaisten tykönä pikkuserkun tykönä ja niitten lasten, 

mahdotonta käydä melkein niitten luona kun taksipalvelut olivat loppuneet, mutta hyvä kun on avustaja. Toivotaan että uusi koti löytyy, ja tää ahdistus helpottaa, oon saanut äidiltä toisenlaisen näppylä pallon. Soitin ulkomaille lupasi tuoda lämpöä ja tuovat tänne. Oikein hyviä lokakuussa päiviä ja retkikelejä, ihanaa! Ehken tässä asunnossa polta kynttilöitä, toivottavasti se toinen asunto on oikein sopiva siihen, kynttilän polttamiseen. Ensin menin äidin tykö että olo helpottaisi. . Mietin menisinkö kotiin, no yöksi mutta katsotaan palvelutaksin kotona, kun huomenna tuumataan yhdessä. Ehken mene. Huomenna sitten.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 viikkoa, 5 päivää sitten. Syy: Alkutekstin otsikko
Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 01.10.2024 klo 21:01

Linkin takaa löytyi herkkä kappale. Mitähän se mahtaa sinulle merkitäkään?

Käyttäjä ask kirjoittanut 01.10.2024 klo 21:02

Kohta tulee pimeät kelit ja laitoin tän siksi kun oli teemaan sopiva biisi. Ja oli tarkoitus laittaa se jo ennen alkuun, mutta olin niin sekaisin aivot eivät toimineet tämä on mun hankalan olon biisi. Sopisi jo alkuun kun oli niin vaikea syksy. . Toivotaan etten sairastu ja vilustu miksi ei psyygisistä sairauksista voi puhua kuin flunssasta ja se paranee, no vähän vaikeampi vertaus tuo on, mut vaikka esim syöpä.