Ystävien merkitys.
Olen tässä miettinyt, että mikä tässä ihmis-elämässä loppujen lopuksi on tärkeintä? Ensiksi tuli mieleen, että elossa pysyminen on ensi alkuun se tärkein juttu. Mutta sitten mietin, että on se elämä aika harmaata jos yrität vaan pysyä elossa: tyyliin että olet neljän seinän sisällä ja pelkäät. Tuli vaan mieleen, että kyllä elämässä pitää nähdä toisia ihmisiä ja lähteä sieltä omasta kammiostaan.
Olen tavallaan itse sellaisessa risteyksessä, että nyt täytyy yksinkertaisesti olla rohkea. En tiedä elämäni pituutta, mutta en jää tänne kammiooni pelkäämään maailmaa. Minusta on tärkeää että on edes yksi kaveri elämässä: minulla onneksi on ainakin se yksi. Kyllä kaikkein tärkeimpiä on kaverit. Opiskelu ja työ tulee vasta sen jälkeen. Kaverit antaa ainakin minulle niin paljon voimaa, että ilman niitä olen hukassa. Ihan sama vaikka tulis riitoja tai eripuraa.
Suosittelen täälläkin kaikkia yksinäisiä, että yrittäkää jutella ja saada kavereita kaikin voimin. Se on lopulta tärkeintä. Oli se olo minkälainen tahansa niin varmasti hyvä keskustelu auttaa. Ja niitä keskustelu taitojakin oppii vaan kun menee sosiaalisiin tilanteisiin. Ei kukaan ole seppä syntyessään.
Kyllä mullakin on ollut kaiken näkösiä ongelmia: hirveitä ahdistuksia, kamalaa pelkoa, epävarmuutta, kaaos ajatuksia…
Itse vaan nään tän elämän niin että toisia varten me täällä ollaan. Yritetään sitä yhteis-elämää tuskasta huolimatta.
Nykyään on niin paljon kaikkia tietokone pelejä ja muita, että unohtuu se sosiaalinen puoli kokonaan. Mutta voin sanoa että jos ei ole minkäänlaista sosiaalista verkkoa ja sinä esim. sairastut fyysisesti tai henkisesti, niin sitä huomaa olevansa niin pohjalla, että sieltä on enää vaikea nousta. Kokemusta myös siitä on.
Ei muuta.🙂