Ketjun tarkoitus olisi kirjoitella tänne omaan parantumiseen (toivottavasti) liittyviä asioita ja ajatuksia.
Sanoin polilla sairaanhoitajalle että minulla ei ole masennusta. Kuitenkin kärsin tällä hetkellä kroonisesta vakavasta masennuksesta. Pahaan oloon on niin tottunut tässä 12 vuoden aikana että alkanut pitää sitä normaalina tilana. En muista enää minkälaista oli olla terve. Aloitettiin uusi lääkitys ja jos ei tehoa niin sähköhoidon mahdollisuudesta puhuttiin lääkäri käynnillä.
Vuosi sitten keväällä sanoin äidille puhelimessa että puihin on tullut lehdet, koska huomasin ne vähän myöhään katseen ollessa kokoajan kadussa kun liikkui ulkona. ei pystyny pitämään katsetta ylhäällä vaan se pakonomaisesti hakeutui alas katuun. Tällä hetkellä tämä on vähän korjaantunut.
Tällä hetkellä on pitkästä aikaa näkyvissä valoa tunnelin päässä. Noin 8kk sitten en jaksanu pitää itsestä tai kodista ollenkaan huolta, minulla oli patja lattialla. Nyt muuton jälkeen olen jaksanu käydä päivätoiminta keskuksessa ja huolehtia kodin suht koht siistinä. Tänään taas imuroin, pitää repiä ilon aiheita pienistä asioista.
Elokuussa minulla alkaa eräs kurssi. Pelottaa todella paljon mennä kun epäilee kokoajan omaa kyvykkyttään. Päässä olevista negatiivista ajatuksista on vaikea irrottautua. Jos kurssi menee hyvin uskon että saan siitä paljon itseluottamusta.
Kognitiiviset kyvyt ovat vuosien saatossa menneet ainakin omasta mielestä huonolle tolalle, mutta ehkä se on vain masennuksesta johtuva asia ja toivottavasti paranee kun vointi paranee. Teksti ehkä vähän sekavaa mutta toivottavasti siitä saa selvän. 🙂