Yksinäisyys vie sanatkin suusta
Ei voi sanoin kuvata sairastuessaan yksinäisyyden häpeää ja tuskaa. Masentuneena vielä vaikeampi yrittää avautua ettei märehdi samaa asiaa. Alta 50 v joutuisi vielä elämään näin yli 20v…kyllä viidessäkin on tekemistä.
Olen alkanut jo pelätä sairaanhoitoakin koska sieltä tulee lisää uhkakuvia siitä miten vaikea yksinäisyydessä on pärjätä mahdollisen toipumisenkin jälkeen. Jopa hyttysenpistossa on ongelmia tulevaisuudessa ja todellisuudessa ei näin ole.
Murheet paisuu masentuneessa mielessä ja paniikkikohtaukset saa välillä vallan mielestä. Ei auta haravointi, lenkkeily. Kivun ruumiissa vielä käsittää mutta tuska sielussa on jotain niin murentavaa.
Sielu huutaa apua mutta kenelle sitä jakaa kun on yksin. Ympäristöni ei edes tajua mitä minun tunnemaailma nyt kärsii. Olen niin reipas ja terveen näköinen heidän mielestä. Niinhän ne kaikki tupakoinnin lopettaneet ja hiuksensa menettäneet ovat. Näyttävät hyvinkin terveiltä ja riisutuilta. Sairauden runtelema ja pitäisi ymmärtää olla kiitollinen että, saa elää. Olen jo elämästä niin paljon nähnyt ettei minulle olisi ollut suuri menetys päästä jo vanhempieni syliin takaisin.
Näin se on kun ei puolisoa, lapsia, vanhempia, sisaruksia eikä ystäviä.