Olen melkein jo keski-ikäinen ja kärsinyt aina yksinäisyydestä, ehkäpä se osa identiteettiäni. Yksinäisyydestä huolimatta olen aina jaksanut hakeutua muiden seuraan ja pitänyt niitä hetkiä antoisina vaikka ihmiset eivät helposti olekaan pitkää aikaa lähipiirissäni pysynyt. Koen vain, todella vaikeaksi luottaa muihin ja torjutuksi tulemisen pelko on aina ollut suuri.
Tällä hetkellä häpeän myös sitä, että olen todennäköisesti mokannut töissä. Ei sinänsä mitään fataalia, kukaan ei kuole tai menetä rahojaan mokieni takia, ainoa menetys on se, että oma maineeni menee. Työyhteisössä, johon en oikeastaan edes tunnu kuuluvani mutta itse työstä nautin ja ajattelen niin, että saanpa minä tästä jotain substanssipuolella vaikka sosiaalisella puolella toivoisin enemmän kuuluvuutta. Mutta, tämähän voi olla minun oma vika, että ehkä en missään tunnu kuuluvani joukkoon. Nyt kuitenkin harmittaa, että en voi purkaa tätä kasvanutta yksinäisyyteni tunnetta ja mahdollisia maineen menetyksiä kellekään. Ei ole oikein kellekkään kenelle soittaa vaikka minulla on perhettä ja myös ystäviä. En vain koskaan ole ollut sellainen, että kertoisin pahasta olostani kenellekään. Myös terapeutille meno tuntuu vaikealle. Puolisolleni yritin kuvata yksinäisyyttäni ja huonommuuden tunnettani ja hän toki sanoi, että voin aina hänelle puhua mutta hän ei reagoi millään tavalla kertomaani. Ei edes millään kliseisillä fraaseilla vaan hän on vaan ihan hiljaa. Ei hänenkään seurassa enää tunnu niin turvalliselta. Taidan olla ihan solmussa 🙁