Tänään katselin aamu tv ohjelmaa jossa puhuttiin yksinäisyydestä. Yksinäisyys on myös minua koskettanut viimeaikoina, muutin toiselle paikkakunnalle, koska paikkakunta jolla asuin oli kaukana muusta omasta (lasten) perheistä..
Vaikka täällä en tunnekaan ketään, se tunne että olen yksin on paljon pienempi.
Paikkakunta josta muutin oli mulle mieluinen ja koti oli juuri sellainen kuin vaan saattoi toivoa. Kokemuksia tuli ja meni , mutta yksi yli kaikkien, tuttuja oli joka toinen – ystäviä ei. ! – Hyvin usein pyysin työkavereita, harrastuskavereita, naapureitani tulemaan kylää, mutta eivät he tulleet.
Yksinäisyyden tunne kasvoi sietämättömäksi sen tiedon myötä kuinka tuttuja, ” ystäviä” on joita tapaan harrastuksissa ym. Kuuntelen ja jaan asioita, heitä ei vaan sitten ole kun tarvitsen.
Tutustuin heti ensimmäisenä, muutto päivänäni henkilöön jolleka jaoin asian. Hän sanoi, nykyisin asia menee niin että pitää leipoa, laittaa tarjottavaa ja sitten pyytää ”kutsuille” – Ahaa- no nyt oivalsin.
Ajattelin , nykyisin on niin paljon rajotteita, on ruokavaliot, dieetit, terveys, käytös, varallisuus, sisäpiirit ym esteitä kanssakäymiselle☹️
Niin, seurakunta, jaaha, no ihan vaan tiedoksi, haluan päättää siitä mikä on seurakunta jonneka nyt menen – jos lainkaan ” toimittamaan” omaa tehtävääni, tehtävää jossa olisin tarvitseva palvelija.
Onko tämä maailma nurja?😐
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.