Mikäs se ensi viikolla koittaakaan, iloinen keskikesän juhla! …tai siis juhla, joka aiheuttaa ahdistusta yksinäiselle ihmiselle ☹️
Olen itse parisuhteessa, mutta siitä huolimatta vietän juhannukseni yksin… poikaystävä lähtee ryyppäämään mökille kaveriporukalla, ja omat suunnitelmani ovat vielä avoinna. Olisin toki saanut lähteä mukaan, mutta en koe viihtyväni ryyppyjuhlissa ja täysin tuntemattomassa porukassa, varsinkaan koko juhannusta. Ehdotin, että oltaisiin osa juhannuksesta (yksi yö) kyseisellä mökillä ja osa muualla kaksistaan tai nähtäisiin vastaavasti minun ystäviäni. Ajattelin, että voin tämän verran joustaa ja mennä oman mukavuusalueeni ulkopuolelle. No, eihän se sopinut.
Ainoat ystäväni ovat myös poissa laskuista. Toinen seurustelee enkä viitsisikään tunkea kolmanneksi pyöräksi heidän suunnitelmiinsa. Toinen ystävä (?) taas ei ole vastannut puheluuni/viestiini juhannuksen suunnitelmista.
Olen kyllä loukkaantunut miehen käytöksestä ja välinpitämättömyydestä minun mielipiteitäni kohtaan. Yleensä parisuhteessa otetaan toinen huomioon eikä vain tehdä niin kuin itseä huvittaa. Tämä olisi ollut ensimmäinen yhteinen juhannuksemme. Tuntuu pahalta. Kotiin itkemään en kuitenkaan ajatellut jäädä.
Kohtalotovereita? Mitä muut yksinäiset aikoo tehdä juhannuksena? 😑❓