Hei, minullakin on monesti todella yksinäinen olo, vaikka on kihlattu mies aina seurana. Hänellä on kuitenkin omat internet-harrastuksensa ja kaverinsa ja saa nautintoa pelaamisesta heidän kanssaan ja sarjakuvien lukemisesta, yms hauskojen kuvien katsomisesta jne. Tottakai hän välillä katsoo myös mun kanssa jorain sarjaa esimerkiksi. Mutta nyt mulla on useamman viikon ollut niin huono vointi ettei oikein keskittyminen riitä telkkarin tai sarjojen katseluun, tai ahdistava/jännittävä tunnelma sarjoissa esimerkiksi saa mun olon entistä huonommaksi. Joku kirjoitteli aiemmin tässä ketjussa että
"Vaikka miten kumppaniaan rakastaa, ei hän kaikkia tarpeita täytä. Ei yhden ihmisen sosiaalinenrengas toimi. Tuntuu pahalta, kun puran yksinäisyyttäni häneen olemalla kateellinen"
Samoin tunnen minä, en halua pilata parisuhdettamme menemällä hänen omien juttujen "väliin", eikä myöskään ole kenellekkään mielekästä jatkuvasti "pakottaa" häntä lähtemään mukaan minun juttuihini (esim kirpputorille) vain siksi että tuntuu ikävältä mennä yksin.
Pettymys kaikkiin vanhoihin "ystäviin" tuo pelon mukanaan jokaiseen uuteen ystävyyssuhteeseen, ja varmaan kaikki näkevät sen myös musta/aistivat sen kirjoituksistani jos tutustun johonkuhun netissä. Tai sitten mussakin on jotain pahasti vialla, niinkuin ketjun aloittajakin itsestään pelkäsi. Vanhat ystävät saattavat kommentoida kuvaan vaikka facebookissa jotain todella kaunista esim "oletpa kauniin ja onnellisen näköinen" tai että "vitsi mulla tuli ikävä sua" mut sit kun kyselen että mitä kuuluu, niin monesti kertivat mitä _heille_ kuuluu, mutta ei tuu mieleenkään kysyä mitä mulle kuuluu. Ja kun sitten sovitaankin puolen vuoden (pitäis nähä taas joku päivä jne) jankutteluiden jälkeen että nähdäänkö ensi viikon tiistaina? Mulle tietenkin sopii, koska mulla ei ole mitään. No sit mä päivää paria ennen kysyn että moneltako nähdään ja missä? Niin eipä tule vastausta koskaan... eikä tule puoleen vuoteen niitä kivoja kommenttejakaan, eikä yhtään mitään muutakaan. Eli nämä kuuluisat "Oharit" ovat mulle ihan helvetin tuttuja. Jos ollaan joskus edes oltu ystäviä, tai vaikka ei oltaisikaan edes koskaan tavattu, niin eikö silti olisi kohteliasta ilmoittaa että "Anteeksi, en pystykään tapaamaan sinua sopimanamme päivänä" tai valehdella että "Joku toinen kerta mielummin" tai sanoa edes suoraan "Ei minulla ole aikaa nähdä sinua" KAIKKI nämä tuntuisivat paremmlata kuin ne oharit..
Tosiaan luottamus uusien kaverisuhteiden saamiseen on aika nollassa, jos jonkun aikaa meneekin hyvin jonkun ystävän kanssa niin pian hän jättää sinut ja häntä ei yhtään kiinnosta sinun elämäsi enää ikinä. Mulle riittäisi just nyt että olis edes joku kenen kanssa kirjoitella facebookissa ja jakaa tuntemuksia, ajatuksia, kuulumisia. Mutta ei ketään kiinnosta 😞
miten tälläinen omasta mielestään ehkä liiankin kiltti, luotettava ja rakastava ihminen saa sellaisen ystävän johon voi luottaa? 😯🗯️
pk-seudulta kirjoittelen.