"Sama täällä. Niin kovin yksinäistä. Ei viitsi yksin lähteä mihinkään.
Suunnitelmia on paljon vain saa toteutettua. Olisi joku kaveri kenen
kanssa mennä vaikka lenkille ym. Elämästä on onnellisuus kaukana.
Oma seura ei aina kovin kivaa. Alkaa vain ahdistaan ja masentaan"
Hei, tulin tälle palstalle vilkaisemaan, etsimään tilanteeseeni sopivaa ketjua, tai vaikka aloittamaan uutta, ja tuo ylläoleva on kuin minun suustani.
Mulla ei yleensäkään ole paljon ollut kavereita, mutta nyt tuntuu, että nekin vähät, joiden kanssa just lenkillä ym olen voinut käydä, on alkanu karttelemaan. Mielelläni menisin lenkillekin, mutta yksinkertaisesti siitä tulisi yksin vain paha mieli, vaikka itse lenkkeilystä pidänkin. Ajattelisin vain omia asioitani ja huoliani, ja mikä pahinta, hävettää, kun olen työtön, liikkua pienellä paikkakunnalla päivällä toimettomana... Tässä asiassa en varsinaisesti PELKÄÄ ihmisiä, vaan sitä, mitä ne ajattelevat - terve ihminen kävelee keskellä päivää hyväkuntoisen näköisenä...ja ulkoilu ja liikunta yleensäkin tekisivät hyvää, kun työttömänä ei ole juuri tekemistä. Olen huomannut, jo kauan sitten, että työttömänä olemista paheksutaan, ja toisaalta jopa kadehditaan, kun on AIKAA, vaikka se juuri aiheuttaa ONGELMIA, kun on minimaaliset tulot, eikä varaa juuri mihinkään ylimääräiseen, eikä oikeastaan välttämättömimpäänkään...
Olisi kai helpompaa olla juoppo ja kantaa kaljaa kaupasta kassikaupalla, silloin ainakaan ei kukaan kadehtisi, ja ryyppykavereitakin varmaan löytyisi, eikä kukaan ilkeyttäään tai tietämättömyyttään kadehtisi pakollista vapaa-aikaani... tuttavani kun ovat työssäolevia, pitävät yksinkertaisesti laiskana - selkeästi luulevat, että aina välillä huvikseni en viitsi hakeutua töihin, kun kuitenkin tähän mennessä olen ollut pitkiäkin aikoja, yleensä määräaikaisissa töissä. Mutta kun se ei mene niin, että menen töihin kun HALUAN, vaan kymmenien tai satojen hakemusten jälkeen joskus aina olen päässyt töihin. Mutta kun tätä jatkuu vuosia, yksinkertaisesti jo ikärasisimikin alkaa vaikuttaa, ja samanaikaisesti piileskelen sisällä työttömänä tekemässä hakemuksia, ja mietin, miten pärjään taloudellisesti, jos töitä vain ei löydy, ja toisaalla kaverini(?) kadehtivat vapaa-aikaani... Tuntuu että sekoan, kun näistä asioista ei voi edes puhua kenellekään. Korkeintaan ratkaisuksi tuttavilta tulee seurustelukumppanin etsimisohjeita, mutta puhtaasti kaveriksi tai ystäväksi olen tuttavieni silmissä joko liian hyvässä elämäntilanteessa tai sitten halveksittavan laiska, vaikka mitään muuta en juuri nyt tarvitsisi yhtä kipeästi kuin töitä! Ja kun niitä ei ole, työssä olevat voivat tuntea ylemmyyttä ja kuvittelevat, etten tajua mitään muunlaisesta kuin omasta elämästäni, vaikka suuren osan elämästäni olen töissä ollutkin. Mutta joka tapauksessa: jos pyörittelen näitä vain yksin päässäni, menetän järkeni😑❓