Voimia vievä ystävyyssuhde
Hei kaikki.
En tiedä onko tämä oikea foorumi tälle, mutta muutakaan en keksi. Luulen, että toiset herkät ihmiset ymmärtää ongelman parhaiten.
Olen ollut ystävä tai kaveri n. 3v. ihmisen kanssa, jota joudun nykyään ihmettelemään harva se päivä. Kaveruus lähti yhteisten kavereiden myötä ja oli alussa tosi kivaa. Hän tuntui tykkäävän seurastani, soitteli ja viestitteli usein. Hänellä oli paljon ongelmia elämässään ja niitä usein puitiin, yritin auttaa. Viihdyimme hyvin yhdessä.
Nyt, aivan yhtäkkiä, n. vuosi sitten, kaikki muuttui. Hänestä ei enää kuulu mitään koskaan ja minä olen ainoa, joka yrittää joskus ottaa yhteyttä. Kun otan yhteyttä, hänen käytöksensä on totaalisen ala-arvoista; töykeää, epäkohteliasta ja tylyä. Ei ehdi nähdä, evvk, on menoa jne.
Pahoittaa mieleni joka kerta. Sitten välillä saattaa taas olla ystävällinen hetki, hymynaamaa jne. ja sitten palataan taas töykeyteen. Hän on raskaana ja ensin ajattelin vaan hormooneja ja yritin olla ymmärtäväinen. Mutta mitä enemmän tätä paskaa saan, sen vaikeampi on ymmärtää.
Olenhan itsekin ollut raskaana ja säilyttänyt kaikki tärkeät ihmissuhteeni sinä aikana.. Se ei siis voi olla ainakaan ainoa syy.
Suuren ongelman tästä tekee se, että liikumme samoissa piireissä ja tuntuu että on ”pakko” olla väleissä, että voi edes joskus niin jaksaessaan viettää aikaa siinä porukassa.
Muuten olisin sanonut piutpaut moiselle ”kaverille”.
Mikä ihme ihmisiä vaivaa?
Miten voi käyttäytyä noin huonosti?? On minullakin ollut joskus tilanteita, että joku ihminen ei ole tuntunut enää hyvältä tai on muuten vaan ollut omaa aikaa- tarvitseva tilanne, mutta se ei todellakaan oikeuta olemaan mahdoton törkyturpa toiselle. Sehän kertoo vaan käytöstapojen puutteesta.
Toinen asia mikä harmittaa vietävästi on juuri tämä oma herkkyys, miksi märehdin asiaa! Miksi mietin yöt läpeensä mitä tein väärin vaikka tiedän etten minä tehnyt mitään. Miksi jaksan ihmetellä toisen törkeyttä, miksi se pitäisi ymmärtää? Miksi miettii kerta toisensa jälkeen mitä tapahtui?! Miksi ei osaa vaan antaa olla ja ajatella että sen menetys, ei minun. Tiedän olevani hyvä ja lojaali ystävä. Ainakin teen kaikkeni ollakseni sellainen.
Nämä jos jotkut on juuri sellaisia juttuja, jotka vie aivan mahdottoman paljon energiaa, joka on muutenkin tässä masennuksessa tosi vähissä ☹️