Voimat vähissä ja elämänilo hukassa:(
olen 3 lapsen äiti (synt.-02,-03, ja -07).masennukseen ja ahdistuneisuushäiriöön mulla on ollut lääkitys jo 6 vuotta. Nyt masennus tuntuu kuin olisi syventynyt.. väsymys ja voimattomuus on valtava,mikään ei jaksa oikein enää kiinnostaa jne.
Yritän saada päätäni selvitetyksi,mutta jokaiseen päivään on niin raskas nousta.hädintuskin jaksan lapsille ruuan laittaa ja perustarpeista huolehtia,mutta en tunnu enää nauttivan mistään,mikään ei oikein tuo iloa.
Itsetunto on aina ollut nollassa lähinnä pahojen koulukiusaamisten ”ansiosta”,oon niin äärettömän epävarma itsestä jokasuhteessa enkä osaa oikein luottaa ihmisiin. oon lapset hoitanut pääsääntöisesti kotona nämä vuodet,välillä oon ollut pätkiä töissä. työelämässäkin on niin vaikeaa,kun kuvittelen että muut puhuu musta takanapäin. ajattelen että olen tyhmä enkä osaa ja mokaan. olo on tosi raskas silloin enkä osaa keskittyä vain työhön.
Mulla ei ole tukiverkkoa,pääsääntöisesti olen yksin lasten kanssa kotona. uloskin lähteminen tuntuu niin vaikealta.. kiukkuan ja hermostun lapsille,usein menen vessaan itkemään. on niin huono omatunto kun en jaksa lasten kanssa tehdä juuri mitään ja pelkään kuinka masennukseni vaikuttaa heihin. kuopus on nyt 2½v. ja mulla on puoli vuotta aikaa miettiä mitäs sitten teen.. sitä multa kysellään. vaan kun en tiedä! en jaksa edes ajatella sinne asti,on täys työ että selviän tästä päivästä.
Tuntuu kuin elämä vaan valuisi ohitseni ja minä vaan taistelen joka ikinen päivä oloni kanssa. välillä tulee hetkiä kun tekisi mieli luovuttaa,laittaa hanskat tiskiin ja ajattelen että pilaan lastenkin elämän☹️((