Voiko masennuksesta selvitä itse?
Tuntuu, että olen lievästi masentunut. Mikään ei oikein huvita, ei jaksaisi oikein mitään ja mieliala on apea. Tuntuu, kaikkeen on helppo sanoa”ihan sama”. Ennen en ole ollut sellainen. Olen tehnyt jonkun testin netissä ja sain tulokseksi lievästi masentuneen..huomaan, että en ole oikein oma itseni, mutta välillä tunnen itseni ihan suht iloiseksi ja taas hetken päästä en. Mieliala vaihtelee kovasti.
Olen kokenut erilaisia vastoinkäymisiä viimeisen vuoden aikana, jotka mielestäni ovat ajaneet omaa olotilaani huonompaan. En tiedä pitäiskö minun mennä lääkäriin vai vaiko lievästä masennuksesta selvitä itse? Minulla itselläni on toiveita että kevään myötä tämä minun mielialani muuttuisi myös virkeämmäksi, mutta en tiedä. Mitään yhtäkkistä muutosta en ole huomannut. Olen kuitenkin päättänyt käydä säännöllisesti töissä, vaikka ei aina huvittaisikaan, samoin harrastan liikuntaa säännöllisesti ja näen ja pidän yhteyttä toisiin ihmisiin vaikka se onkin jotenkin vaikeaa. Ei huvittaisi. Olisi kiva olla yksin.