Voiko ihmeitä tapahtua?

Voiko ihmeitä tapahtua?

Käyttäjä ikaros aloittanut aikaan 09.12.2012 klo 19:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ikaros kirjoittanut 09.12.2012 klo 19:14

Olen keski-ikäinen nainen. Olen työelämässä. Lapset ovat maailmalla omassa elämässään. Mies jäi kiinni suhteesta toiseen naiseen. Kiitos siitä, että olin antanut mahdollisuuden luoda uraa ja omaisuutta. Olemme kuitenkin edelleen yhdessä ja ehkä onnellisempia kuin moniin vuosiin jotka olin yksin. Nyt pitäisi laittaa joulua rahaa ei ole ja mieheni ei sitä anna enkä uskalla edes pyytää, senverran intohimoisesti hän rahaan suhtautuu. Elämä on niin solmussa kuin se vain voi olla. Velat ovat maksamatta, laskut ovat maksamatta. Lainaa en enää mistään Apua ei saa edes jumalata. Ottaako jumala luokseen itsemurhan tehneet? Mitä on kuoleman jälkeen? Saako sitten rauhan? Voiko sitten katkeruuden unohtaa?

Käyttäjä Teflon kirjoittanut 09.12.2012 klo 22:52

Hei, kyselin itsekin tuossa joku aika sitten täällä vähän samoja asioita, että onkohan sitä helvettiä olemassa? No kukaan ei vastannut eikä edes mielipidettään jakanut. Viestissäsi oli aika lailla ristiriitaa kuitenkin. Toisaalta kerrot olevasi onnellisempi miehesi kanssa kuin ehkä vuosiin, vaikka hän on pettänytkin. Toisaalta miehellä näyttäisi viestin perusteella omaisuutta olevan. Pyytäisin häneltä nyt kuitenkin ensin apua rahaongelmiin. Et kai siinä menetä mitään jos toinen vaihtoehtosi on itsemurha. Sinulla vaikuttaa olevan vielä toivoa jäljellä. Katkeruudella vahingoitat vain itseäsi. Yritä ottaa vastaan mitä päivä kulloinkin tuo, sellaisen ja sellaisin tuntein kuin sattuu tuntumaan. Mutta katkeruuteen ei kannata hautautua, se syö vain sinua ei ketään muuta, eikä auta sinua ainakaan.

Käyttäjä ikaros kirjoittanut 12.12.2012 klo 09:44

Ei helvettiä ole olemassa. Se on täällä maan päällä ja sen läpikäytyään saa rauhan.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 12.12.2012 klo 10:34

Katkeruus tekee ihmisen elämästä helvetin. Tiedän sen, koska olen itse kokenut sen ja nyt yritän elää ilman katkeruutta ja välillä onnistun siinä hyvinkin, kun keskitän ajatukseni niihin asioihin, jotka ovat hyvin.

Minä suosittelisin kyllä sinua kertomaan miehellesi avoimesti rahatilanteesi vaikeudet ja pyytämään häneltä apua. Käsittääkseni et esim. sosiaalitoimistosta saisikaan mitään, jos olet naimisissa. Sossu haluaa tietää molempien tulot ja menot ja jos miehelläsi on rahaa, et sieltä apua saisi. Minulla ja miehelläni on aina olleet yhteiset rahat ja se on maksanut, jolla rahaa on. Meillä kyllä on aina ollut niin vähän rahaa, ettei sillä pröystäilemään ole päässyt vaan kaikki ovat menneet ruokaan, asuntoon, autoon ja lapsiin, eikä rahasta ole pahemmin säästöönkään jäänyt tai itselle uusiin vaatteisiin tms. Aika pienellä ihminen pystyy elämään, kun siihen vain opettelee ja siihen tottuu.

Toivon, että asiasi järjestyvät.