Viiltely, ahdistus..
Olen 26v nainen. Menneisyyteni aika kamala, lapsuudessa oli viinaa, väkivaltaa, heitteillöjättöjä, sadistinen isäpuoli. Näin isäni surman kun olin 5:n vanha.
Tähän asti elämä on kuitenkin ollut suht ok. Jotain masennuskausia on ollut näin jälkikäteen ajateltuna, mutta silloin en niitä ole osannut nähdä. Mutta nyt n. 6kk sitten aloin saada _kamalia_ paniikkikohtauksia. Makasin maassa ja huusi suoraan huutoa. Mieheni heijasi minua kuin lasta ja rauhoitteli. Seuraavana päivänä ajelin hysteerisenä ympäri kaupunkia ja itkin ja tärisin, tätä jatkui monta päivää. Itkin, en voinut olla. Pelkäsin. Huusin. Varasin ajan lääkäriin. Sain lääkkeet, jotka auttoikin. Jonkin aikaa. Kunnes taas ahdistaa. Ja kovaa. En pysty töihini. Olen alkanut viiltää itseäni. En edes tiedä miksi. En saa siitä mitään hyvää oloa. En jaksa puhua, en olla. Makaan usein sängyssä enkä jaksa edes pesulla käydä. Miehelleni on jäänyt suuri vastuu josta soimaan itseäni. Vihaan itseäni, olen laiska luuseri. Mieheni ansaitsisi paremman vaimon kuin tälläinen moniongelma.
Minulla on yksi ystävä jolla samaa vaivaa, hänestä on ollut suuri apu ja tuki, mutta kun minulla on ahdistus päällä, ei siihen auta mikään. Rauhoittavat ehkä hieman, mutta ei paljon. Olen ”jonossa” psyk. polille. Tämä tie on uuvuttavan pitkä. En tiedä jaksanko enää odottaa. Jaksanko ottaa seuraavaa päivää vastaan. Toki on tässä ollut hyviäkin jaksoja, mutta tuntuu että jokaisen hyvä kauden jälkeen putoan syvemmälle. Sairaalaan en uskalla mennä, pelkään ilkeää kohtelua josta olen kuullut paljon, en halua olla vaivaksi.
Voitteko te vakavasta ahdistuksesta kärsivät kertoa miten jaksatte? Mikä saa teidät aamulla ylös, mikä saa jatkamaan? Olen epätoivoinen.