vihaisuus

vihaisuus

Käyttäjä tuhoutunut2 aloittanut aikaan 07.03.2009 klo 03:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä tuhoutunut2 kirjoittanut 07.03.2009 klo 03:09

.. tai katkeruus. Yksinäisyys. Uuvuttavaa. Kun tajuaa että ei ole kenellekään paljon mitään. Siis sitä vähän enemmän, tarkoitan. On lähinnä mukava tuttu tai kiva kaveri. Yksin sitä on kotona ellei nuku, harrasta tai ole töissä. Ajattelee, että mikäs tässä. Asiat hyvin. Tyhjää vain, pyörittää arkea ei minkään takia. Tyhmää valitusta, ajattelen useimmiten. Toiste tuntuu aika pahalta. Ajattelen, että sama se mitä teen tai olen tekemättä, yksin aivan joutavaa. Ei se kosketa ketään.

Käyttäjä Puolukka kirjoittanut 07.03.2009 klo 16:17

"lainaus: vihaisuus tai katkeruus. Yksinäisyys. Uuvuttavaa. Kun tajuaa että ei ole kenellekään paljon mitään. Siis sitä vähän enemmän, tarkoitan. On lähinnä mukava tuttu tai kiva kaveri. Yksin sitä on kotona ellei nuku, harrasta tai ole töissä. Ajattelee, että mikäs tässä. Asiat hyvin. Tyhjää vain, pyörittää arkea ei minkään takia. Tyhmää valitusta, ajattelen useimmiten. Toiste tuntuu aika pahalta. Ajattelen, että sama se mitä teen tai olen tekemättä, yksin aivan joutavaa. Ei se kosketa ketään."

Koen ajoittain samoin, ja jokainen meistä tuntee välillä elämänsä tyhjäksi ja tarpeettomaksi. Sitä on hyvä välillä pohtia, mutta siihen ei saa jäädä. Loppujen lopuksi ei meitä täällä elämässä kukaan viihdytä, on itse oltava aktiivinen ja etsittävä oman elämän tarkoitus ja ne asiat jotka kannattelevat eteenpäin.

Jos kaipaat sosiaalista elämää, niin voisitko nykyisten harrastustesi tiimoilta tehdä jotain joka antaisi lisää "virtaa" ja mukavia ihmissuhteita. Tai etsiä jotain aivan uutta harrastusta, listaa kaikki mikä saattaisi kiinnostaa ja selvitä voisitko kokeilla niistä jotain. Mene vaikka tanssikurssille, tanssitaitoinen mies ei takuulla ole yksinäinen.

"Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus" ei se liene sen kummempaa.
Olen huomannut että siten pärjää pienemmillä suruilla, ja olen jaksanut eteenpäin - iloisemmalla mielellä.

Käyttäjä natskid kirjoittanut 15.03.2009 klo 17:22

Hmmm... Sulla on siis ikäänkuin kaikki hyvin, paitsi...

Moni uskovainen sanoo, ettei koe itseään yksinäiseksi. Ja lisäksi uskonto tarjoaa suurta kertomusta, jonka osaksi uskovat itseään mieltävät. Moni heistä kokee, että heidän elämällään on tarkoitusta ja kaikilla teoillaan suurempaa merkitystä.

Oisko aika? 😉

Perustelen: jos koet, että sulla on kaikki muu paikallaan paitsi se, että asut yksin, eikä ole ketään, kuka lisäisi merkitystä sun ahkerointeihisi, niin tuskin mikään terapeutti tai virtuaalinen nettiyhteisö voi sua siinä auttaa. Eihän se sellaisenaan ole mikään mielisairaus tai vastaava. (voihan yksinäisyys johtua psyykkisistä ongelmista, mutta sinä et niistä kerro, joten en voi tietää)

Käyttäjä natskid kirjoittanut 15.03.2009 klo 17:27

Seuraavassa on mun pari vuotta sitten kirjoittamani runo. Luulen, että se on melko hyvä todiste, että ymmärrän sua.

Äänetön huuto tai hiljaista pohtimista

Sä et vissiin välitä musta
Olen keksinyt alun ja lopunkin kai.
Turhaan elämä mennyt on kyllä
tullevaisuuskin on musta vain.

Tyhmä niin olin, kun luotin toivoon.
Kuka voi unelmaa koskettaa?
Näyt ja unelmat ja myös toivot
ovat niin irrallaan maailmasta.

En ole tärkeä tai edes kiva
Kukaan ei järjestä elämäänsä
sen mukaan, mitä mä teen taikka sanon;