Vesivahinko

Vesivahinko

Käyttäjä luppakorva3 aloittanut aikaan 26.07.2024 klo 09:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä luppakorva3 kirjoittanut 26.07.2024 klo 09:41

Onko täällä vertaistukea ja kokemuksia saatavilla?

Aiheutin vesivahingon kotona. Tuntuu siltä että kannataako tässä enää yrittää ollenkaan kun olen varmasti seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi pilannut taloudellisen tilanteeni.

Asunto vaatii paljon korjauksia, en tiedä onko alakertaan asti valunut vettä.

Monta kertaa olin lopettamassa kun tajusin että nyt menee yli. Koskaan ei ollut sopivaa päivää ja aina sanoin itselleni että huomenna.

Käyttäjä MulderItsMe kirjoittanut 26.07.2024 klo 12:38

Hei!

Ikävä kyllä en osaa antaa vertaistukea koska itse en ole ollut samassa tilanteessa, mutta minulla on maksuhäiriömerkintä ja luottotiedot menneet.

Rahallisesti: Jos sinulla on kotivakuutus, kannattaa tarkistaa uudelleen korvaako se vesivahingot ja missä tilanteissa. Juttele vuokranantajan kanssa tilanteesta, jos hän on mitenkään empaattinen asian suhteen, oletan että voinette tulla jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen.

Jos kumpikaan ei ole mahdollinen väylä asian hoitamiselle... En tiedä oletko töissä ja aiotko maksaa korjaukset "taskusta", vai mietitkö sitä hirveää kauheaa maksuhäiriömerkintää, mutta jälkimmäisestä ainakin voin sanoa että vaikka se kuinka vaikeuttaa elämää (ja joskus se tekeekin niin)... Se EI ole elämän loppu. Maksuhäiriömerkinnänkin kanssa pystyy elämään ihmisiksi ihan hyvin. Älä ainakaan sen suhteen heitä vielä pyyhettä kehään ja kirvestä kaivoon.

Odottele ja katsele, tee kaikki mitä pystyt itse sillä välillä; byrokratia on siitä "hauskaa" että päätöksissä (sekä ihmisten että laitosten) kestää puoli ikuisuutta.

Yleisesti sählärinä itse, sinä saat kyllä mun sympatiani tässä hetkessä. Vesivahinko, varsinkaan tuossa mittakaavassa, ei ole mitään leikkiä ja uskon että susta hyvinkin tuntuu siltä että ei oo mitään järkee ees yrittää. Koita jaksaa; tunti kerrallaan, päivä kerrallaan. Tää ei ole elämän loppu!

Käyttäjä irma67 kirjoittanut 29.07.2024 klo 10:14

Olen kerran aiheuttanut vesivahingon kun jätin astiakoneen päälle ja lähdin käymään kaupassa.  Olin tunnin ajan ja sinä aikana joku liitos oli irronnut. En sitä olisi huomannut vaikka olisin ollut kotona. Pöljä olin ja kerroin vakuutuslaitokselle totuuden. Kuitenkin he korvasivat puolet mutta itselle jäi vielä maksettavaa. Siihen aikaan pankkilainalla ei ollut paljon korkoa ja otin mahdollisimman pienellä lyhennyserällä. Keittiöstä tuli melkein uusi ja ei niin enää harmittanut vaikka maksoin lainaa takaisin monia vuosia.

Tsemppiä sulle, asiat yleensä jotenkin järjestyvät.