Hei Mansikka!
En tiedä oikeeastaan vertaistuesta minäkään paljon vaikka olisin sitä tarvinnut.. lähinnä masennusta sairastavien ystävieni kautta olen sitä saanut mutta hekään eivät enää juurikaan jaksa kun kriisitilanteeni vain jatkuu ja jatkuu..
Joskus hyvin ahdistuneena soitin kriisipuhelimeenkin mutta eipä siitä minulle juuri hyötyä ollut, kävin kyllä yhdessä tapaamisessakin sen jälkeen.
Minulla on onni ollut kun on ollut muutama todella hieno terapeutti Mtt:lla; varsinkin viimeisessä asuinpaikassa oli terapeutti/tukihenkilö ihminen jonka olisin toivonut ystäväkseni jos ei olisi terapiasuhde ollut.
Nyt olen vaihtanut paikkakuntaa enkä vielä saanut aikaa Mtt:lle ja peöottaa kyllä millainen ihminen on vastassa siellä; olen niin tunteilla elävä ja ns.'roolipäällä' -tapaus että saan hyvin harvoin luottamuksellisen kontaktin.
Parasta vertaistukea olen saanut aivovammaisista sekä heidän omaisistaan sen jälkeen kun miesystäväni sai hyvin vaikean aivovamman ja netistä löysin yhteisön mistä olen saanut jopa hyviä ystäviä vaikka koskaan en ole livenä heitä tavannutkaan.
Minulla on nytkin masentunut ystävä joka tarvitsisi ihan konkreettista tukea elämänsä hallintaan, mutta itse en jaksa kun olla puhelintukena sillointällöin..
Mutta yritetään kuulostella jos jotain keksittäis!
Voimia sulle ja toivottavasti saat tukea jostakin <3