Tässä sitä taas ollaan, voimattomana, haluttomana ja väsyneenä kaikkeen. Ja niin vihainen kaikille ja kaikille. Tuntuu, kuin valtava taakka painaisi harteilla, olisin eksynyt pimeään metsään enkä löydä ulos…. Enkä tiedä haluankokaan. Onko millään mitään väliä? Haluaisin vaan jäädä peiton alle nukkumaan…. Pahimmillaan haluan kuolla. Mitäpä minä täällä hillumaan..
Olen sairastanut masennusta virallisesti kolme vuotta. Epävirallisesti olen varmaan tapellut mokoman kanssa lähes koko ikäni. Minua kiusattiin koulussa 10 vuotta niin henkisesti kuin fyysisesti, minusta ei koskaan tulisi mitään, kun olen niin ruma ja tyhmä. Yksi exäni raiskasi minut yli 20 kertaa. Toinen oli narsisti-alkoholisti, vei minulta viimeisetkin itsetunnon rippeet juomalla ja väkivallalla, useimmiten henkisellä, olen minä nyrkkiäkin maistanut. Usein seksielämä oli sitä että mies nautti täysin rinnoin, minä makasin paikallani hiljaa itkien kivusta. Nyt se kaikki on ohi, mutta en ole onnellinen. Kävin terapiassa yhteensä vuoden, nyt en moista saa kun olen liian terve! Lääkkeitä kuluu 40mg päivässä (sepram) ja illalla on pakko ottaa jotain mikä auttaa nukkumaan, annos on ihan olematon, mutta ilman en pärjää. Muuten en nuku kuin maksimissaan 2-3h yössä ja saan kauheita migreenikohtauksia.
En jaksa enää!
Millä ihmeellä minä jaksan hoitaa itseni, laskuni (velkaakin exä jätti minulle maksettavaksi enkä saa apua sossusta tai mistään vastaavasta, vanhemmat auttavat omista vähistään), kouluni, parisuhteeni…? Miksi minulle tapahtuu vain pahoja asioita? Lenkillä en enää uskalla käydä yksin, sillä lähipuistossa kimppuuni hyökättiin, enkä sen jälkeen ole käynyt kuin postilaatikolla rauhallisesti. Ensi kuussa luokseni saapuu koira, jonka tehtäviin kuuluu vartioida ja suojella minua, luoda jonkinlaista rutiinia elämään. Rakastan eläimiä, ne eivät koskaan puukota selkään kuten ihmiset. Odotan kovasti koiraani, jännittää, miten yhteinen taipaleemme alkaa. En minä tähänkään asti olisi selvinnyt ilman rakkaita eläimiäni, ne ovat pitäneet minua hengissä jo jonkin aikaa.
Koulussa viihdyn, luokkakaverit ovat mukavia ja opettajat myös, en vaan jaksa aamulla lähteä, nousta sängystä, pukeutua ja kävellä bussipysäkille. 😞 Minua hävettää tämä jaksamattomuus! Kukaan ei ymmärrä täysin tätä pahaa oloani. 😯🗯️