Väsynyt pettymään muihin
Hei kaikille.
Itsellä on vaisua viimeiset kuukaudet.
Jotenkin tuntuu siltä, että kaikki alkoi siitä kun täytin pyöreitä. Se oli itselle tärkeä päivä ja halusin juhlistaa sitä kavereiden kanssa. Varmistelin kunnolla, että pääseekö kutsutut. Kuitenkin juhlapäivänä kukaan ei yhtäkkiä päässytkään. Tästä jäi aika paha maku suuhun. Sovimme, että käymme myöhemmin sitten syömässä jossain, kunhan koronatilanne hellittää. Noh, sitä ei sitten koskaan tapahtunut.
Sen jälkeen on tuntunut, että joka tuutista on tullut pettymyksiä sosiaalisessa elämässä. Kuukausittaiseen harrasteryhmään (internetin välityksellä) valmistauduin materiaalin kanssa, sitten se käytännössä vedetään vessanpöntöstä alas, kun ryhmää ei pidettykään perinteiseen tapaan. Kommunikaation puute pisti harmittamaan aika pahasti. Lisäksi sydän särkyi erästä ryhmän henkilöä kohtaan samalla, vaikka olen sataprosenttisen varma että ihastus oli yksipuoleista.
Myös paras ystäväni löysi töitä, joten hänellä ei ole ollut aikaa olla yhteydessä yhtä paljon ja syvällisesti. Olen yrittänyt järjestää yhteistä tekemistä viikonloppuisin (pelaamisen merkeissä), johon hän on suostunut. Kuitenkin nämä on peruuntunut, kun ystävä muisti väärin päivän ja eräällä kerralla nukkui yli. Nämä on puhuttu ja puheväleissä ollaan. Sovittu sitten että pelataan kun hänellä on aikaa. En usko tämä tulee tapahtumaan…
Olen kyllä sosiliasoitunut kavereiden kanssa näitten kuukausien aikana, mutta luultavasti kiitos näitten pettymyksien, mieli on ollut aika alhaalla. Eräänä viikonloppuna istuimme iltaa ja yritin nauttia, mutta koko ajan oli kaihoinen mieli.
Ollut sitten aika alakuloisia jaksoja. Ei huvita tehdä mitään. Musiikkia kuunnellessa alkaa ärsyttämään. Ruoanlaitto ei huvita, vaikka se on ollut henkireikä. Podcastit ärsyttävät, kun puhutaan koko ajan, samoin striimien katsominen. Hirveä läheisyden kaipuu ahdistus, vaikka tuntuu siltä että jos sitä saisi, niin se ei auttaisi.
Tuntuu että minun on turha yrittää enään järjestää mitään tekemistä. Kenelläkään ei tunnu olevan aikaa. Minulla sitä on liikaakin. Ja jos sitä tekemistä olisi, niin muilla olisi hauskaa, mutta minulle tulee paha mieli.