Väsynyt ja voimaton
Valmistuin vuosi sitten. Sen jälkeen ei töitä ole näkynyt, vaikka ahkerasti niitä on haettu, tehty keikkaa silloin tällöin. Pikkuhiljaa elämä hiipui siihen pisteeseen, että kohokohtani päivässä on se kun saan olla yksin kolme tuntia ja juoda rauhassa aamukahvin.
Minulla on perhe, oma lapseni on kuusivuotias esikoululainen. Miehelläni on kolme lasta, jotka kaikki jo alakoulussa. Aamulla herätessäni ajattelen vain, että en jaksaisi edes nousta, mutta on pakko. Hoidan aamutoimet ja vien lapsen esikouluun. Sitten tulen taas kotiin, keitän kahvit ja odottelen että lähden poikaa hakemaan. Mitään ei jaksa tehdä, niinkin yksinkertainen asia kuin esikouluun vienti ja haku tuntuvat ylivoimaisilta.
Minä olen väsynyt, aamulla, päivällä ja illalla. Nukun kyllä normaalit yöunet, mutta olen koko ajan yhtä uupunut kuin voisi kuvitella jonkun olevan maratonin jälkeen. Normaalit kotityöt tuntuvat ylivoimaisilta, ei vaan jaksa. Huono omatunto, minä olen kotona kaiket päivät ja haluaisin jaksaa hoitaa kodin, kun mies käy töissä- mutta en jaksa.
Mieli on maassa, elämä tuntuu puurolta. Parisuhde kärsii – mies on huolissaan ja kyselee jatkuvasti kaikesta, en osaa vastata mihinkään – en tiedä mikä vaivaa, kuinka voit auttaa ja kysely vain ahdistaa entistä enemmän.
Tunne on siitä, että kenties pitäisi hakeutua puhumaan jonnekin, hakea apua. Mutta en osaa, en jaksa enkä saa aikaiseksi. Nolottaa. Väsyttää. Masentaa. Kerran kokeilin, mutten ala ruotimaan tarpeitani automaattivastaajalle joka lupaa että takaisin soitetaan kun keritään. Mitä tehdä kun seinät kaatuu päälle? 😯🗯️