Väsymys, ahdistus, turtuminen
En tiedä, miten tämän kirjoituksen aloittaisi. Olen ollut enemmän ja vähemmän ahdistunut ja masentunut viimeiset 15 vuotta. Välillä on parempia hetkiä, välillä huonompia jaksoja. Ulospäin kaikki näyttää hyvältä: oma kämppä, vakiduuni, auto… Kaikki siis kunnossa? Vaan kun ei ole, tai ainakaan tunnu siltä. Mikään ei tunnu hyvältä, kaverit, harrastukset, työ.. kaikki pelkkää suorittamista.
Olen käynyt 2 lyhyempää 3kk terapiajaksoa ja yhden pidemmän n. 1,5v. Söin n.2 vuotta Valdoxan nimistä mielialalääkettä joka oli mielestäni virhe. Lääkkeen lopettamisen jälkeen sen vaikutukset jäivät ikäänkuin ”päälle” ja se tunteiden turruttaminen vei tunteet pois, ainakin hyvät tunteet. Ahdistus jäi jäljelle.
Tuntuu, että olen umpikujassa enkä tiedä mitä tehdä. Olen kokoajan väsynyt ja voimaton, eikä sitä oikein jaksa sosialisoituakaan. Edellisen lyhyen (n.6kk) suhteen päättymisestä on yli 2 vuotta. Kaverit ihmettelevät miksen etsi itselleni tyttöystävää, kun olen kuulemma hyvännäköinen. Mutta kuka haluaisi kumppanikseen masentuneen ja ahdistuneen miehen? On myös varmaan sanomattakin selvää, että yli 2v ilman seksiä tuntuu iäisyydeltä, ja niin kovin turhauttavalta, varsinkin näin keväällä…
En enää tiedä miten pitäisi edetä, joten etenen niinkuin aikaisemminkin, kun en uskalla muuttaa mitään, vaikken olekaan tyytyväinen oikein mihinkään.
Kertokaa muut masentuneet ja ahdistuneet, mitkä asiat antavat teille edes jotain nautintoa? Mitä minun kannattaisi kokeilla? Kaikki pienetkin nautintoa antavat asiat olisi tervetulleita.
Olen itse miettinyt mitä asioita elämässäni on, joista oikeasti saan jotain nautintoa, oli vaikeuksia keksiä edes muutamaa asiaa: Urheilusuorituksen jälkeen se fiilis, kun olo tuntuu kerrankin joltain muulta kuin ahdistavalta. Tästä syystä yritänkin pakottaa itseni liikkumaan vaikka välillä se tuntuukin ylitsepääsemättömän vaikealta. Toinen jolla pystyn tuottamaan itselleni nautintoa on itsetyydytys, tuntuu vaan että olen jäänyt siihen koukkuun ja teen sitä aivan liian usein…
Tämä viestikin on pelkkää epämääräistä valitusta. Olo tuntuu niin älyttömän väsyneelle ja voimattomalle. Tiedän, että pitäisi olla onnellinen siitä, että minulla on asiat paljon paremmin kuin monella muulla… mutta entä jos en saa nautintoa oikein mistään? En mä oikeasti jaksa jatkaa näin…