Vankila pään sisällä
Hei!
Olen jo muutaman vuoden märehtinyt yksinäisyydessä ilman sosiaalista elämää.Sairastan sos.tilanteiden pelkoa ja masennusta ja olen hakenut niihin apua.Sain lääkkeet ja kerran kuussa pääsin juttelemaan puoleksi tunniksi lääkärin kanssa kuka vähätteli ongelmiani niikun olin pelännyt.En pysty/pystynyt kertomaan rehellisesti mitä tunnen sisälläni.Jokanen samaa sairautta sairastava tietää mistä puhun.Haluan miellyttää ja pelkään liikaa mitä muut musta ajattelee joten olen luonut kulissin että kaikki on hyvin.Näin ei kuitenkaan ole.Olen todella rikki sisältä.Menneisyyden arvet ei umpeutunut sillä että koitin vaan unohtaa kaiken.Nyt kärsin siitä.Kärsin päivittäin.Kärsin bussipysäkillä,kärsin liikennevaloissa.Kärsin kaupan jonossa.Mietin kokoajan vaan että kuinka ihmiset ajattelee että mitä tuo rähjänen pikkupoika täällä tekee.Tunnen kuinka kaikki säälivät mua.Yritän näyttää itsevarmalta ja olla vahva vaikka olen täysin rikki ja todella heikko.Vihaan sitä että se näkyy musta niin selkeästi.
Olen tilanteessa missä oikeasti en näe enää valoa.Koitan uskoa,koitan maalata pilvilinnoja kuinka asiat vielä järjestyy ja pystyn taas luomaan ihmissuhteita.Kuinka taas joku päivä voin oikeasti olla onnellinen enkä enää päivittäin mieti itsemurhaa.Annan päivittäin itselleni jatko aikaa,Lyön joka päivä dead-linen sille millon luovutan ja päätän tämän kaiken tuskan.Mutta olen ollut tähän asti niin naiivi että olen uskonut parempaan.Ehkä tämä paikka ei ole minulle?Ehkä olen liian heikko maailmassa jossa vaan vahvat pärjäävät.En näe enää asioita mitä menetän jos kuolen vaan näen asioita minkä takia mun ei tarvitse enää kärsiä jos kuolen.
Hain toivoa täynnä apua.Lääkitys auttoi aluksi.Mutta huomasin että ei se ole mikään ratkasu.Syön loppuelämäni lääkkeitä että pystyn käymään kaupassa?Syön lääkkeitä jotta jokanen sos.tilanne ei olisi mulle niin ahdistava.Syön lääkkeitä ja elän loppuelämäni yksin koska en kykene olemaan ihmisten lähellä.Kuullostaako tuo sen arvoiselta?Ihminen tarvii toista ihmistä ja sen monesti huomaa vasta siinä vaiheessa kun sulla ei oikeasti ole ketään kenen lähellä voit olla oma itsesi,purkaa tuntojasi ilman että pelkäät mitä se susta ajattelee.Se ihminen kelle voit aina avautua.Tai edes se kelle voit soittaa kun seinät alkavat kaatua päälle ja haluaisin ulos vankilaksi muodostuneesta kodistasi.
Kertokaa mulle ihmeessä miten pystyn alkamaan elämään ja miten helvetissä mä saan apua?Mitä pystytään tekemään jotta mä pääsisin tästä pään sisäisestä vankilasta pois?Vankilasta joka pitää mut yksinäinenä lopun ikääni.Miten pääsen näistä päivittäin piinaavista itsetuhoisista ajatuksista?
Mene lääkärille ja kerro kaikki voisi tuntua loogiselta vastaukselta.Usko pois, jos multa kysyttäisiin ratkasua tähän ongelmaan vastaisin samanlailla.Mutta te ette voi uskoa kuinka vaikeata se on.Kuinka vaikeata on avata se suu ja antaa vaan palaa.Kertoa kaikki eikä vähätellä että kaikki on ”ihan jees”.
Mä rakastan ihmisiä ja rakastin ennen olla ihmisten seurassa.Rakastan edelleen mutta joku mun sisällä estää sen.En tiedä voiko sos.tilanteiden pelko tulla ns traumaperäisenä koska itse uskon että lapsuuteni/nuoruuteni tapahtumat laukaisi tämän.