Vähemmistönä enemmistön joukossa

Vähemmistönä enemmistön joukossa

Käyttäjä hande aloittanut aikaan 16.11.2011 klo 11:30 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä hande kirjoittanut 16.11.2011 klo 11:30

Onko täällä kuinka paljon ns. vähemmistön edustajia ? Tarkoitan siis mitä tahansa. Kuinka olette kohdanneet arjen ? Itse kuulun ns. ”seksuaalivähemmistöön” ja olen siitä onnellisessa asemassa, että läheiseni hyväksyvät minut, mutta ulkopuoliset eivät aina todellakaan niin tee, vaikka eletään vuotta 2011 ! Joskus asia lyö vasten kasvoja ja kovaa. Siihen ei todellakaan koskaan totu, vaikka kuinka ajattelisi, että näin tulee kuitenkin aina olemaan. Vaikkei itse toisi suuntautumista mitenkään esille, aina jostakin tuo ”peikko” tulee esiin. Olen yrittänyt ”turruttaa” itseni, mutta aina se vaan satuttaa yhtä pahasti. Kai meilläkin on oikeus tasavertaiseen elämään ?
Olisi kiva kuulla toisten ”selviytymistarinoita”. Itsellä noita ystäviäkään ei ole ehkä juuri sen takia, koska pelkää kai sitä, että aletaan jotenkin kohtelemaan eri tavalla, koska olen mikä olen. Sen tähden olen valinnut syrjään vetäytymisen, enkä juuri etsikään enää ystäviä. Kotona on kolme koiraa, jotka hyväksyvät minut sellaisena, kuin olen. Niille merkitsen jotain….

Käyttäjä jen-niina kirjoittanut 19.11.2011 klo 16:56

hei sinulle!

en kuulu itse "tähän ryhmään" mutta oli aivan pakko vastata 🙂 liikuin vielä 18-vuotiaana tosi laajassa piirissä ja siellä oli heteroa, lesboa, biitä.. ja koskaan nämä kaverini ole tuntuneet mitenkään vaikeilta, tai että he katsoisivat minuakaan mitenkään eritavalla. Harmikseni tämä porukka hajosi kun kaikki lähtivät elämään ja opiskelemaan. Elä piiloudu mihinkään, elä täysillä ja nauti!! 🙂 en voi sanoa mitään miltä se tuntuu kun ihmiset osoittelevat, tai että tietäisin mitään, mutta kyllä ihmisten suhtautuminen on muuttunut ja ainakin itse olen huomannut, että muutama on uskaltanut tulla "koloistaan" esille 😀

kaikkien tätyy saada elää sen ihmisen kanssa kenen kanssa on hyvä olla, oli se nainen tai mies. Elä missään nimessä laita päätäsi puskaan vaan kulje pää pystyssä 🙂👍 kuka on kenellekkään sanomaan millainen pitäisi olla? on totta ettei jokapaikassa voi huudella omasta suuntautumisestaan, samoin emme me heterot.
Minä henk.kohtaisesti haluan nähdä ihmisten olevan onnellisia juuri semmoisena kuin ovat, nyt pää pystyyn ja henkseleitä paukutellen eteenpäin 😉