Uusi elämä, väsymys ja ahdistus
Hei!
Olen reilu parikymppinen nainen. Masennukseni alkoi noin 11 vuotiaana ja sitä jatkui kahdenkympin tienoille. Tällä välillä oli kolme osastojaksoa, kokeiltiin useita lääkityksiä ja terapiaa monessa muodossa. Paljoa en muista noista ajoista, vain häivähdyksiä sieltä täältä. Uskon, että syvä masennus ja ahdistus johtui lapsuuden kodistani.
Nykyisin tänä päivänä, opiskelen korkeakoulussa ja pärjään elämässäni hyvin ja koen olevani tasapainoinen. Kuitenkin koen välillä syvää ahdistusta,katkeruutta ja häpeää omasta taustastani ja sen jättämistä arvista kehooni. Koen etten ole arvokas ihminen ja tämän asian kanssa kamppailen jatkuvasti. Nämä tunteet hankaloittavat välillä elämääni ja pelkään työllistymistä. Miten kukaan voisi ottaa minua vakavasti?
Suurimman osan ajasta koen olevani kuitenkin elämänmyönteinen, huumorintajuinen ja pirteä. Minun on kuitenkin vaikea päästä ylös sängystä ja ylläpitää sosiaalisia suhteita. Pelkään että teen jotakin väärin tai olen jotenkin liian erilainen. Ystäviä minulla ei juurikaan ole koska tutustuessani ihmisiin en juurikaan aluksi luota ihmisiin.
Tuntuu, että kiikun laudalla jonka toisessa päässä on ”elämä, mahdollisuudet, työ, perhe ja onni” ja toisessa päässä ”yksinäisyys, pimeys, ahdistus ja pelko”. 😞
Pitäisikö minun kuitenkin vielä hakeutua keskustelemaan jonkun kanssa?