Uusi elämä. Ihana kauhea painajainen.
Olin 24 vuotta ”väärässä” paikassa. Eli edellisessä parisuhteessa, joka alkoi ollessani 15. Koskaan en ollut mieheen rakastunut, mutta kuitenkin onnistuin päätymään naimisiin ja kaksi lastakin sain. Lapset ovat nyt parikymppisiä ja mina just 40.
Pari vuotta sitten uskalsin viimein lähteä ja vannoin, etten koskaan enää halua parisuhdetta tai mitään vakavaa..
Ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Vietin aika villiä sinkku aikaa ja aloin olla jo hieman kyllästynyt sinkkuiluun tavatessani miehen, joka tuntui elämäni suurimmalta haaveelta. Elämäni raukkaudelta.
Päädyimme varovaisen startin jälkeen muuttamaan yhteen ja pari viikkoa sitten naimisiinkin asti.
Jokin ei kuitenkaan ole kohdallaan.. Jokin ahdistaa minua.
Minua kiusaa suunnattomasti ajatuskin hänen meneestä elämästä. Exät ja mahdolliset yhden yön jutut. Hän ei oikeastaan halua puhua asiasta – sanoo vaan olleensa paljon sinkku ja olevansa ujo ja arka.
Minä taas tulkitsen tilanteen siten, että koen hänen väistelevän kysymystäni ja pimittävän asioita minulta. Miksi hän ei voi reilusti kertoa minulle, minkälainen määrä noita petikumppaneita on kertynyt? ( Taivaallisen hyvä ja nyt en enää pysty nauttimaan siitäkään, kun mietin miten taidot on kertynyt)
Naimisissa hän ei ole ollut, eikä ole lapsiakaan.. Kaksi joiden kanssa on asunut ja sitten joitakain hänen sanojensa mukaan ei merkityksellisiä juttuja joista ei tullut mitään.
Asuimme eri paikkakunnilla, joten muutin hänen kotiinsa. Nyt koen miten ahdistus ja hirveä taakka painaa harteitani ja kuristaa rintaa. Mielessä pyörii kaikki nämä mahdolliset ex:ät – vakavat ja ei vakavat… Paljonko niitä on? Keitä he ovat? Joudunko olemaan tekemisissä heidän kanssaan esim. uudessa työssäni.
Alan olla siinä tilassa, että epäilen ettei minusta vaan ole tähä suhteeseen. Mies on ihana, mutta minusta ei vaan taida olla tähän..
Tiedän olevani mustasukkainen.. Yritin hakea tilanteeseen apua. Psykiatrit, psykologit ja lääkkeet veivät minua vaan huonompaan suuntaan, joten lopetin ne kaikki..
Olotilani tuntuu menevän määrätyllä tavalla kuukautiskiertoni mukaan. Eli pari päviää ennen kuukautisia olo on ihan kauhea.. Välillä on helpompaa – mutta koskaan ei ole vapautunut ja rento olo – kuten sinkku aikana, jolloin olin onnellinen ja suurempi kuin elämä.
Voiko olla, että minun kuuluukin olla vapaa? Että en luonteeltani sovikaan parisuhteeseen?
Vai onko miehen ja minun kommunikoinnissa jotain sellaista mihin en luota ja siksi olen epävarma?
Onko kenelläkään kokemusta tämän kaltaisesta tilanteesta?
Ja kaikille jotka ajattelette että olen lapsellinen ja typerä – Niin varmaan olenkin.. Nämä on kuitenkin minun tunteitani, enkä voi niitä sivuutta. En saa niitä pois, niin paljon kuin toivoisinkin niin..