Uupunut vastoinkäymisiin

Uupunut vastoinkäymisiin

Käyttäjä Auringonkukkanen aloittanut aikaan 07.05.2018 klo 16:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 07.05.2018 klo 16:01

Moi! Minulla alkaa olla voimat vähissä. Minulla on raha-asiat huonolla tolalla, kun todennäköisesti tulee pitkä karenssi työkkäristä. Onneksi mies on töissä, niin ei pitäs täysin rahat loppua. En voi saada toimeentulotukea, koska miehellä on työpaikka. Meillä on yksi lapsikin. Pelottaa vaan, että miten elää kun ei ole tietoa milloin seuraavan kerran saa rahaa. Inhottavaa joutua elämään lähinnä miehen tuloilla.

Sitten toinen asoa..meidän lemmikki kuoli tänään. Olen itkenyt tänään paljon ja ollut surullinen. Varmaan ajan kanssa suru helpottaa, mutta nyt on voimat vähissä.

Mistä saisin piristystä ja voimaa tähän elämään? Tuntuu, että minä olen usein se joka lohduttaa muita, mutta nyt tuntuu että kaipais itse apua/tukea.

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 08.05.2018 klo 14:25

Kävin tänään työvoimatoimistossa. Tuli paha olo siitäkin käynnistä. Mulla on nyt aika luuseri olo. Tuntuu, että olen ihan surkimus joidenkin mielestä. Vaikka saisinkin karenssia, olen silti ihminen. Joskus tuntuu, että työvoimatoimisto on sellainen karenssiautomaatti. Kunpa ihmisiä autettais eikä vaan annettais karensseja.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.05.2018 klo 19:56

Hei, Auringonkukkanen!😍 Tiedätkö jo, mikä oli työkkärissä käynnin seuraus. Karenssia vai ymmärtämystä?

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 09.05.2018 klo 13:45

Tais tulla karenssia? Mulle soitti virkailija tänään työvoimatoimistosta. Varasi mulle ajan ammatinvalintaohjaukseen ja suositteli hakeutumisyta työkokeiluun, että saisin rahaa jos saan 3 kuukauden karenssin.

Itseasiassa olin yllättynyt siitä miten ystävällisesti virkailija jutteli minulle puhelimessa. Ihanan ystävällinen asiakaspalvelija oli. 🌻🙂🌻

Käyttäjä Pelle Pelokas kirjoittanut 11.05.2018 klo 11:28

Oletko miettinyt, mistä se ajatus tulee, että työttömänä olisit luuseri? Itse olen useasti tehnyt määräaikaisia töitä, joiden välissä on ollut työttömyyden täytteisiä päiviä. Olen aina ajatellut töiden loputtua, että otsaani leimataan punaisella tekstillä: luuseri.

Onko tämä sitten loppujen lopuksi totta? Joka kerta töiden loputtua käynyt ne tunteet läpi ja silti saanut uuden työpaikan. Vaikka kuinka pohjalla olisi käynyt niin sitten taas tulee jotain, joka nostaa suunnan ylös pohjalta. Oli se vaikka kuinka pientä.

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 14.05.2018 klo 09:42

Ehkä viime aikoina elämän ongelmat yhteensä on saanut tuntemaan oloni luuseriksi. Vaikka toisaalta ehkä en kuitenkaan olekaan..yhteiskunta vaan arvostaa niin paljon työssäkäymistä.

Nyt minä mietin, että miten alkaa ratkaisemaan näitä ongelmia:

-pakko-o.häiriö ja masennus
- huono parisuhde
- työttömyys
- sairas äiti...ja sitten on veli joka haukkuu minua jos en päääse tarpeeksi usein hoitamaan äitiäni
- sotkuinen koti

Mistä mä aloitan noiden ongelmien ratkaisussa?