Harmittaa, että unohdin tulla siihen livekskusteluun, jonka aiheena oli uupumus. Tuo aihe todella sopii minuun. Olen kärsinyt uupumuksesta nyt vähän yli kuusi vuotta eikä loppua näy. Mikään lepääminen ei tunnu riittävän. Toisaalta vähättelen tekemisiäni ja ilmeisesti teen jatkuvasti liikaa suhteessa voimiini, jotka ovat sangen vähäiset. Perheellisenä en hirveästi voi karsia tekemisiä. Lapsille pitää laittaa ruokaa ja pitää olla puhtaita vaatteita ja joskus on pakko siivotakin (rima on kyllä aika alhaalla noissa tekemisissä nykyään laadun suhteen). Erityislapset teettävät enemmän työtä ja vaativat enemmän kuin normilapset. Olen vain jatkuvasti ihan hirvittävän väsynyt. En ehdi arjessa nukkua tarpeeksi. Tarvitsisin vähintään 10h yöunta. Illalla en voi kuitenkaan mennä nukkumaan ennen kuin olen saanut kuopuksen nukkumaan. Aamulla pitää herätä lähettämään hänet kouluun ja muutenkin päivän touhuihin, joita riittää. Niinpä olen jatkuvasti väsynyt. Se tekee kiukkuiseksi ja aloitekyvyttömäksi ja heikentää keskittymistä. En jaksa tehdä asioita loppuun. Enkä jaksa edes aloittaa niitä. Välillä makaan vain sohvalla tuijottaen tyhjyyteen, koska en jaksa muutakaan. Jaksamattomuudesta seuraa kamala syyllisyys ja tunne epäonnistumissta ja laiskuudesta. Ja niistä taas seuraa ahdistusta ja halua olla toisenlainen. On jotenkin hirveän vaikea hyväksyä itseään tällaisena vaikka kaipa siihen pitäisi pystyä ja sallia väsymys itselleen ja riittävä lepo. Tuntuu olevan aika vaikeaa tuo hyväksyminen enkä ainakaan toistaiseksi ole siihen kyennyt. En käy edes töissä ja silti olen jatkuvasti näin uupunut. Kykenenkö töihin enää koskaan, kun olen tällainen raato?
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.