Uuden työn aiheuttama stressi
Olen aloittamassa maanantaina uutta työtä, mutta ennen sitä vahvasti on tullut mieleen edellisen pitkän työsuhteen muistot mieleen, jotka eivät ole olleet mukavia ja siitä minua muistuttu tänään keskustelu toisen henkilön kanssa joka oli samassa paikassa työssuhteessa niin tapaaminen. Minut irtisanottuun muutosneuvotteluissa, mutta vahasti tiesin, että se on henkilökohtainen irtisanominen, koska välillä osasin kyseenalaistaa työnantajan tekemisiä. Siellä ollessani en kokenut sellaista tunnetta, että hienoa tulla töihin. Pelottaa mennä vastaavaan toimipaikkaan töihin maanantaina. Entäpäs jos epäonnistun? Myös tämän päivän keskustelut yhden entisen työntekijän kanssa lisäsi ahdistusta, koska hän kertoi että henkilöt oli käytännössä yt-neuvotteluissa valittu ja minä kuuluin siihen lähtijä porukkaan, koska uskalsin lähteä opiskelemaan, mutta alan mielestä on väärin kouluttautua ja kehittää osaamista sekä haastaa työnantajan näkemyksiä. Jotenkin tuntuu siltä, että en vain osaa mitään ja en ansaitse tulevaa työtä. Jopa pikkusiskoni ilkkuu siitä, että olen nolla kun menen kausityöhön ja en ole missään arkisessa toimistotyössä. miten kohtaan siskoni huomenna isänpäivänä? En tiedä jaksanko ja haluanko. Ja kaiken tämän lisäksi astianpesukoneeni päästi vedet loppuviikosta lattialle ja en osaa vieläkään sanoa missä vika. En ole putkimies. Ja koulupainaa päälle. Olen aivan yksin ilman mitään yhteisöä mihinkä saada otetta. Olen alkuvuodesta asti yrittänyt pitää kiinni elämästä ja arjesta, mutta koko ajan tulee painetta jostain päin.